דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

לימודי תקשורת חזותית במרחבי פנים

(B. Design (interior המשלב בין לימודי התואר הראשון בעיצוב פנים עם התמחות בתקשורת חזותית במרחבי פנים. מסלול לימודים רב-תחומי הראשון מסוגו.

השילוב הזה מאפשר ללומדים וללומדות לעצב חוויות עשירות, מקוריות וחדשניות ולבטא רעיונות ומסרים דרך עיצוב של מרחבים רב-תחומיים. בוגרי ובוגרות המסלול הם מעצבים מזן חדש, המשנים את פני המרחב החוויתי והחזותי העכשווי והופכים למומחים בנישות עיצוב מבוקשות.


תוכנית הלימודים מקנה לסטודנטים ולסטודנטיות הכשרה טכנולוגית מתקדמת הכוללת קורסים המכשירים אותם לשימוש בכלי מציאות מדומה (VR), כלי מציאות רבודה (AR) וכלי בינה מלאכותית (AI). בנוסף, כוללת התוכנית מגוון רחב של התנסויות מעשיות בפרויקטים משותפים עם התעשייה, ושיאה בפרויקט הגמר המתקיים במהלך השנה האחרונה ללימודים. במסגרת פרויקט הגמר הסטודנטים והסטודנטיות מביאים לידי ביטוי את כל הכלים העיצוביים שרכשו במהלך שנות לימודיהם, ומגיעים לתוצרים שלמים, מורכבים ומפותחים.


מה עושים עם זה?

הבוגרים והבוגרות של התוכנית נהנים מיתרון בשוק העבודה הנובע מהיכולת שלהם לספק ללקוח סל כולל של שירותי עיצוב. בוגרי התוכנית הופכים למומחים בנישות עיצוב רב-תחומיות מבוקשות כגון: מעצבי מיתוג במרחב (מתחמים מסחריים או חווייתיים, פסטיבלים, כנסים), מעצבי חנויות מותג, עיצוב לאולפני טלוויזיה, עיצוב מרכזי מבקרים וסביבות תוכן, עיצוב סביבות למידה, עיצוב תערוכות, עיצוב חלונות ראווה, עיצוב מערכות שילוט והכוונה, עיצוב אריזות, עיצוב חווית משתמש ((UX/UI, עיצוב לסביבת WEB, עיצוב למציאות מדומה (Virtual Reality), מציאות רבודה (Augmented Reality).

מידע חשוב

  • מתי מתחילים?
    02.11.25
  • ימים א', ב', ד', ה'
  • קבלה אוטומטית:
    מסלול בגרות: זכאות לבגרות וכן עמידה במבחני כניסה ייעודיים.

    * מועמדים שאינם עומדים בתנאים שלעיל יכולים להירשם למסלול המכינה (בכפוף לעמידה בתנאי הקבלה למכינות).
  • בית הספר לעיצוב וחדשנות
    למידע נוסף
  • תכנית לימודים לדוגמה
    למידע נוסף

תנאי קבלה

קבלה אוטומטית

מסלול בגרות: זכאות לבגרות, הגשת תרגיל בית, תיק עבודות וראיון אישי.
*מועמדים שאינם עומדים בתנאי של תיק עבודות יכולים להירשם למכינה 360 בעיצוב.
*ההתמחות בתקשורת חזותית במרחבי פנים תצוין במסמך נלווה לתעודת התואר.

למה ללמוד אצלנו?

תוכנית הלימודים היחידה בארץ המשלבת בין עיצוב פנים ותקשורת חזותית
הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית רוכשים היכרות על כלים טכנולוגיים מתקדמים החיוניים לעבודתם של מעצבים
הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית רוכשים היכרות עם כלים טכנולוגיים מתקדמים החיוניים לעבודתם של מעצבים
המסלול הייחודי הופך את הבוגרים והבוגרות למומחים בנישות עיצוב רב-תחומיות, ובכך מאפשר להם להשתלב במגוון רחב של עיסוקים

שיתופי פעולה עם התעשייה

  • פרקטיקה ואקדמיה- פרויקט בשיתוף פעולה עם אדידס

    שיתוף פעולה ייחודי וארוך שנים של המותג הבינלאומי אדידס הוליד גם השנה פרויקט מעניין עבור צוותי סטודנטיות וסטודנטים שהתבקשו לתת ביטוי לשילוב של המותג אדידס עם העיר תל אביב על ידי עיצוב חולצות.
  • ג'וינט ישראל מעבר למוגבלויות וחברת פעמית

    שיתוף פעולה מרגש בין התכנית לתקשורת חזותית במרחב מבית הספר לעיצוב וחדשנות המכללה למנהל ובין הג'וינט ישראל מעבר למוגבלויות, וחברת פעמית.
    במהלכו נפגשו סטודנטים עם סטודנטים אחרים עם מוגבלויות ועיצבו בהשראתם כוסות קרטון לשתיה חמה לחברת פעמית. הכוסות הודפסו במיליון עותקים ונמכרו בסניפי החברה.
    פרויקט חברתי הוא אבן דרך בתפישת בית הספר עבור הסטודנטים שלנו, על המעצבים לעתיד לדעת שיש להם יכולת להנגיש את השיח החברתי החשוב כל כך לקהל הרחב תוך שימוש בכלים עיצוביים.
  • ג'וינט ישראל מעבר למגבלות וארומה

    ביוזמת ג'וינט ישראל מעבר למגבלות נחשפו סטודנטים וסטודנטיות מהתוכנית לתקשורת חזותית במרחב במכללה לסיפורים ולעובדות על חייהם של אנשים עם מוגבלות בהשראתם עיצבו פלייסמנטים עם מסרים חברתיים, מקוריים, שמטרתם להיאבק בדעות קדומות כלפי אנשים עם מוגבלויות. הפלייסמנטים הודפסו בחצי מיליון עותקים והופצו בסניפי ארומה ישראל.
  • רשת הגלידריות דלי קרים

    במסגרת שיתוף הפעולה עם רשת הגלידריות דלי קרים, התבקשו הסטודנטים לעצב מארזי Takeaway לרשת שאיפשר להם להביא לידי ביטוי את יכולותיהם ולהתנסות מול לקוח אמיתי.
    הפרויקטים הוצגו בפני בכירי הרשת והעיצובים המובילים זיכו את מעצביהם בפרס כספי. במקום הראשון זכה העיצוב "DELI BAG", של הסטודנטיות שהם סחר, מור דקל ושני ברגר. הסטודנטיות יצרו שקית נשיאה, המעוצבת כתיק, המאפשרת להשאיר את הידיים פנויות וניתנת לנשיאה על הכתף או באלכסון.
  • יד ושם

    יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מוקדש, מדי שנה בשנה, להתייחדות עם זכר השואה שהמיטו הנאצים ועוזריהם על העם היהודי ועם זכר מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים ההם. בכל שנה יד ושם עורך תחרות עיצוב כרזות המעצבות את הנושא המרכזי בו עוסק יום השואה באותה שנה.
    רותם שריר סטודנטית מהתכנית לתקשורת חזותית במרחב עיצבה במסגרת קורס אימג'מייקינג את הכרזה הזוכה לשנת תש"ף.
    בעיצוב הכרזה בחרה להתמקד בנושא הנתינה שאינו מובן מאליו , לא בזמנים אלו ובוודאי שלא בתקופת השואה. הקרבת הנפש למען האחר, הענקה של חפצים בסיסים לאחר – שותפות במועט.
  • חברת נובה

    ההאקתון הוא פרי יוזמה של "נובה", חברה ישראלית הנסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק.
    בהקאתון, בו פעלו 10 צוותים מולטידיסיפלינריים, בטווח גילאים של 26 עד 50. הצוותים הורכבו במשותף מאנשי חברת נובה ומסטודנטים לתואר ראשון בעיצוב וסטודנטים לתואר שני ביזמות במכללה למנהל. ההקאתון אשר נמשך 12 שעות רצופות והציג 4 סוגיות לפיצוח מתוך עולם האתגרים של נובה, נשא פרס של 15 אלף שקל. הרעיון שפיתח הצוות המנצח קורם עור וגידים בימים אלו ממש ומתוכנן להוות חלק מתוכניות העבודה בנובה כבר ב-2020. השילוב המיוחד והתמהיל האנושי הפכו את האירוע לחוויית סיעור מוחות יוצאת דופן בתהליך ובתוצרים, בו סטודנטים הובילו תהליכי חשיבה ועבודה בעזרת כלים שרכשו בלימודיהם.
  • עיריית ירושלים

    איך יראו מרחבי הלמידה בעתיד וכיצד הם ישפיעו על חוויית הלמידה כולה? בסוגיות המרתקות האלו עוסקים סטודנטים לתואר ראשון במסלול תקשורת חזותית במרחב במסגרת הפרויקט השנתי שלהם. הפרויקט, התקיים בשיתוף פעולה עם מנהל החינוך של עיריית ירושלים ועמותת לביא, מלווים הסטודנטים 15 בתי ספר שונים בירושלים (כולל מזרח העיר). כל צוות, המלווה על ידי מעצב/אדריכל בכיר, מבצע תחקיר מעמיק, ומציע פתרונות עיצוביים המתייחסים לאלמנטים שונים - טכנולוגיים, סביבתיים, חברתיים, קהילתיים ועוד.
    הסטודנטים הציגו את פרויקט הגמר שלהם בתערוכה שהתקיימה במוזיאון ישראל בפני בכירים בעיריית ירושלים ומערכת החינוך. 3 הפרויקטים שייבחרו יתוקצבו במטרה להוציאם לפועל.

סדנאות

כל המידע שצריך לדעת על מסלול תקשורת חזותית במרחבי פנים

כניסה לבלוג