דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

לימודי מוסמך M.A. בייעוץ ופיתוח ארגוני

תיאור הקורסים

• הסדנאות אינן בהכרח מוצעות באופן זהה בכל שנה, וייפתחו בהתאם למינימום נרשמים. סדנאות נוספות יוצעו בהתאם למספר הנרשמים.
• ועדת ההוראה של בית הספר רשאית להכניס שינויים בתוכנית הלימודים ובדרישות הקדם לקורסים.
• פתיחת קורסים מותנית במספר מינימלי של נרשמים. ייתכנו שינויים בקורסים המוצעים בכל שנה.

סמסטר א' - קורסי ליבה

מרצה הקורס: ד"ר אבי שניידר

תקציר הקורס: קורס זה מספק יסודות תיאורטיים מוצקים להבנה של מבנים ותהליכים ארגוניים. הקורס מעמיק בגישות הסוציולוגיות המובילות בחקר ארגונים ועבודה, ומקנה כלים להבנה ולניתוח של ארגונים הפועלים בסביבה המקומית והגלובלית.

מרצה הקורס: ד"ר דוד סגל

תקציר הקורס: מערכת היחסים אנשים-ארגונים ידעה בשנתיים האחרונות שינויים דרמטיים. הממשק המרכזי בחקר עבודה-ארגון הוא ממשק אדם-ארגון, ואותו נבחן באמצעות ארבעה מישורים: 1. מוטיבציות 2. יכולות 3. ערכים 4. הרגלים.
מישורים אלו ייבחנו באמצעות סוגיות ומושגי יסוד בתחומי הלא מודע, אישיות, רגשות, אינטליגנציה רגשית וניהולית, עקה (סטרס) וחוסן אישי, רווחה וארגון, מרחב הציפיות ההדדי עובד-ארגון, והיבטים פסיכולוגיים של עבודה בסביבות טכנולוגיות ובסביבות עבודה מטפחות ורעילות.

מרצה הקורס: ד"ר דוד רטנר

תקציר הקורס: מחקר יישומי ואבחון ארגוני עומדים ביסודן של רבות מהפעולות הניהוליות והייעוציות בארגונים. הקורס משלב בין תיאוריה, מתודולוגיה ופרקטיקה, ומסייע ליועצים וליועצות ארגוניים ולאנשי משאבי אנוש בארגונים לתכנן ולבצע אבחון ארגוני מתוך הבנה של הכלים, של משמעותם ושל מגבלות השימוש בהם. במסגרת הקורס יוצגו מגוון גישות, שיטות וכלי מחקר כמותיים ואיכותניים, ויילמד אופן היישום שלהם במחקר ארגוני. הסטודנטים והסטודנטיות יתנסו בדילמות ובשיקולים המופעלים בשימוש בכלי המחקר השונים לצרכים ארגוניים מגוונים, כגון מחקרי הערכה, הערכת הדרכה, איכות מתן השירות, עמדות ותחושות בקרב עובדים בארגון ועוד.

מרצת הקורס: ד"ר אירית צ'ודנר

תקציר הקורס: הקורס נועד להקנות ידע והבנה בנושאי גיבוש האסטרטגיה העסקית בארגון, מרכיבי התהליך האסטרטגי והיכרות עם המודלים העיקריים בתחום זה. הקורס מקנה כלי ניתוח, תכנון, ניהול ויישום מעשיים לצד כלי פיתוח עסקי וכלים לפיתוח חדשנות פנים-ארגונית, המסייעים לארגון לייצר יתרון תחרותי בשווקים משתנים ולצמוח לאורך זמן.

מרצה הקורס: ד"ר אבי שניידר

תקציר הקורס: אבחון ארגוני הוא פרקטיקה ראשונית בכל תהליך פיתוח ארגוני. תכליתו של האבחון הארגוני הוא ליצור תמונת מצב ארגונית מעודכנת, המלמדת על חוזקותיו ועל חולשותיו של הארגון, על צרכיו ועל יכולתו להשתנות.
הקורס מהווה אוריינטציה לעולם הפיתוח הארגוני, בכך שהוא מלווה תיאורטית ופרקטית את תהליך הכניסה של יועץ ארגוני לארגון ואת מטלת האבחון - המטלה הראשונה שאליה נדרש כל יועץ בראשית עבודתו.

מרצת הקורס: ד"ר אושרת אלינב

תקציר הקורס: מדינת ישראל למודת משברים, בין אם אלו משברים כלכליים ובריאותיים המשפיעים על העולם כולו, ובין אם אלו אירועים ביטחוניים ומלחמות. למשברים ולאירועים האלו יש השפעה דרמטית על המשק, על תחושות המתח וחוסר הוודאות ועל החוסן האישי והקבוצתי. כמנהלים וכיועצים ארגוניים מוטלת עלינו האחריות לשכלל את הכלים העומדים לרשותנו, כדי לנהל ולהתמודד עם האתגרים הללו. בקורס ניעזר במודלים עדכניים ונלמד כלים אבחוניים, כדי למפות ולמדוד את הגורמים לדחק ושחיקה ואת ההשלכות שלהם ברמת המיקרו (העובד/האינדיבידואל) וברמת המאקרו (הארגון והמשק). החלק השני של הקורס יעסוק בחוסן אישי וצוותי, וכן נבחן דרכי התמודדות אישיות ומערכתיות שעומדות לרשותנו כמנהלים וכיועצים.

מנחי הקורס: ד"ר אשרת אלינב, גב' אביבה שקד, ד"ר יובל צור, ד"ר מיכאל שטרנברג,, ד"ר אירית צ'ודנר.

תקציר הקורס: הסדנה מקנה לסטודנטיות ולסטודנטים ידע ומיומנויות שיקדמו את יכולתם ללוות אנשים ומערכות כדי לחולל שינוי משמעותי, הן ברובד האישי והן ברובד הארגוני. מתוך הנחת יסוד שאנו כיועצים ארגוניים, כמנהלי הדרכה, כמנהלי משאבי אנוש, כמנהלי פיתוח עסקיים או אסטרטגיים או כמנהלים בדרגי ביניים בארגונים - כולנו מחוללי שינוי בארגונים, ולכן כולנו נדרשים למיומנויות שיאפשרו לנו להבין כיצד להוביל אנשים ומערכות אנושיות לשינוי.

האקתון הוא תהליך של למידה בשיתוף ארגון מהתעשייה. במבנה של קבוצות קטנות באירוע תחרותי, הקבוצות צריכות לפתח את הפתרון הטוב ביותר לסוגיה ייעוצית המוצגת להם במהלך האירוע וב-72 השעות שאחריו. האקתון זה יעסוק בנושא גיוון והכלה בארגונים.

סמסטר ב'- קורסי ליבה

מרצת הקורס: ד"ר אירית צ'ודנר

תקציר הקורס: כל המנהלים והמנהלות והיועצים והיועצות נדרשים להוביל שינויים, להטמיע תוכניות ולנהל תהליכי השתנות בסביבה מורכבת משתנה. שינויים עשויים להיות יזומים או כפויים, מצומצמים או רחבים, שמרניים או רדיקליים. היכולת להוביל ולהטמיע שינויים היא הכרחית בעולם הארגוני. קורס זה מעמיק את ההבנה של תהליך השינוי משלב ייזומו או התחלתו, דרך הטמעתו ועד להערכת התוצאות של יישומו. הקורס מקנה כלים מעשיים למשתתפים להוביל שינויים גם ברמה אישית, ברמת היחידה ארגונית וברמה של הארגון כולו. הקורס מהווה המשך לקורס אבחון ארגוני בסמסטר א'.

מרצה הקורס: ליאור שפיגלר

תקציר הקורס: הקורס מציג את האתגרים המשמעותיים העומדים בפני עולם העסקים בעידן הדיגיטלי (המכונה המהפכה התעשייתית הרביעית), ואת החשיבות האסטרטגית של טכנולוגיות מידע במציאות עסקית מורכבת, דינמית וגלובלית. זאת תוך התייחסות לאתגרים ארגוניים, פיתוח מנהיגות דיגיטלית, קידום תרבות ארגונית ומודלים לניהול הטרנספורמציה הדיגיטלית. הקורס מקנה לסטודנטיות ולסטודנטים ידע וכלים להבנה, לניהול, ליישום ולהטמעה אפקטיביים של טכנולוגיות מידע בארגונים. הקורס מספק מסגרת תיאורטית ומגוון רחב של דוגמאות מוחשיות (Case Studies).

מרצת הקורס: ד"ר אושרת אלינב

תקציר הקורס: קורס זה חושף את המשתתפים והמשתתפות לגישות עדכניות בעולמות המנהיגות והפסיכולוגיה הארגונית. הקורס דן בדיאלקטיקה בין ניהול למנהיגות ומתבונן על מתחים בין המושגים. במהלך הקורס ילמדו הסטודנטים למפות צרכים ולגבש תוכנית לפיתוח מנהיגות בארגונים. הסטודנטים ילמדו על מנהיגות אישית, על יכולת ההשפעה המיטבית על תהליכים וצוותים ועל הובלת שינוי מועיל ברמה הארגונית.

הפרקטיקום נועד לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות מסגרת פרופסיונלית להתנסות בפועל בתהליך של ייעוץ ארגוני. הפרקטיקום כולל איסוף נתונים מקיף ושיטתי; בניית קשר ייעוצי אפקטיבי עם משתתפי הארגון; והתנסות בהתערבות ארגונית. תוצרי הפרקטיקום כוללים: דוח המסכם את ממצאי האבחון והמלצות להגברת אפקטיביות ארגונית; וכן ייזום, תכנון והנעת שינוי בארגון בהתאם לממצאי האבחון. ההשתתפות בסדנה מחייבת קריאה מוקדמת של חומרי לימוד רלוונטיים. הפרויקט הייעוצי מתבצע בצוותים של זוגות/שלשות/רביעיות, לפי בחירת הסטודנטים.

האקתון הוא תהליך של למידה בשיתוף ארגון מהתעשייה. במבנה של קבוצות קטנות באירוע תחרותי, הקבוצות צריכות לפתח את הפתרון הטוב ביותר לסוגיה ייעוצית המוצגת להם במהלך האירוע וב-72 השעות שאחריו. האקתון זה יעסוק בנושא מחוברות בארגונים.

סמסטר ב'- קורסי בחירה

מרצת הקורס: גב' אביבה שקד

תקציר הקורס: ייעוץ פנים-ארגוני הוא חלק מתפקידם של מגוון בעלי תפקידים - יועצים פנימיים לפיתוח ארגוני, מנהלי משאבי אנוש, אחראים על פיתוח עסקי ועוד. הקורס מספק מסגרת תיאורטית להתבוננות ולחקירה (תפיסתית וחווייתית) של המורכבויות ושל הסתירות בעבודת היועץ הפנים-ארגוני. במהלך הקורס נתמודד עם סוגיות של זהות יועץ הפנים ושל תפיסת מהות תפקידו, נבחן סוגיות ארגוניות מפרספקטיבה של יועץ פנים לעומת ייעוץ חוץ, וננתח ניתוח ביקורתי את תפקיד יועץ הפנים בשלבי חיים משמעותיים של הארגון.

מרצה הקורס: ד"ר אבי שניידר

תקציר הקורס: בשלושת העשורים האחרונים הפך המושג "תרבות ארגונית" לאחד המושגים הפופולריים ביותר בחקר ארגונים, בייעוץ לארגונים ובניהולם. אם נבחן את המושג לעומק, נגלה שהוא מכיל בתוכו פרדוקס מובנה: ארגונים ראו את עצמם בעבר כישויות רציונליות המיועדות להשיג תכלית מסוימת. מאידך תרבות היא ישות אורגנית-חברתית במהותה. בקורס ילמדו הסטודנטים והסטודנטיות לנתח ולהעריך את חוזקה של התרבות הארגונית.

מרצה הקורס: יותם קומן

תקציר הקורס: קבלת החלטות היא אחד התהליכים הקוגניטיביים החשובים ביותר, המהווה עורק קריטי בהתנהלות הארגון. התהליך משתרע בין ההחלטות הטריוויאליות ביותר, כגון בחירת מועמד לתפקיד, ועד להחלטות המהותיות והדרמטיות ביותר, כגון שינוי אסטרטגי ואימוץ PIVOT. בקורס נכיר את המנגנונים מאחורי תהליך קבלת ההחלטות, אילו קונפליקטים יש לקחת בחשבון, כיצד ניתן ליישבם, וכיצד ניתן להעריך את איכות ההחלטה שהתקבלה ולשפרה בעתיד. לקורס אופי יישומי אשר חותר לממש את החומר התיאורטי במהלך הסמסטר הנלמד ולאחריו.

סמסטר ב' - סמינרים לבחירה

מרצה הקורס: עידן לוין

תקציר הקורס: הסטודנטים והסטודנטיות יכירו מושגי יסוד באומץ, וידעו להתבונן במושג מתוך ראייה מורכבת, המשלבת ידע תיאורטי על התפתחות תפיסות האומץ המקובלות, יחד עם פרקטיקות יישומיות לעבודה בשדה הייעוצי והניהולי. הסטודנטים יאבחנו את מרכיבי האומץ האישי והמקצועי שלהם, וידעו לבנות תוכנית לחיזוק ולאימון "שריר האומץ" שלהם. הסטודנטים יקבלו כלים שיסייעו להם לנתח תהליכים ניהוליים וארגוניים בפריזמה של חשיבת אומץ והיעדרה.

מרצה הקורס: אושיק פלג גיל

תקציר הקורס: העולם הארגוני הוא זירה מרכזית שבו בא לידי ביטוי מנעד רחב של סוגיות מגדר. כיום כבר יש גוף ידע עשיר בהבנה של הקשר בין מגדר וארגונים, ולא פעם יש פער עצום בין הידע התיאורטי לבין המציאות בשטח. הסמינר כולל היכרות וניתוח של סוגיות אלו בעולם הארגוני הנוכחי, בדגש ובשילוב של כלים מעשיים ופרקטיקות לתהליכי יישום מיטביים, הלכה למעשה.

מרצת הקורס: ד"ר גילת דגן

תקציר הקורס: ארגונים נוטים לשים את הדגש העיקרי בהתנהלות קבוצות וצוותים על תפקוד במישור הגלוי. יחד עם זאת בחינה מעמיקה של קבוצות בעולם העבודה חושפת עושר ומגוון של תופעות ושל תהליכים לא מודעים הקיימים בקבוצות. הסמינר עוסק בסוגיות מרכזיות הרלוונטיות לתהליכים לא מודעים בקבוצות ובארגונים, בראי הפסיכולוגיה ומדעי החברה. מטרת הסמינר היא להעמיק את ההיכרות וההבנה של תהליכים ארגוניים וקבוצתיים בלתי מודעים, ושל השפעתם וחשיבותם בעבודת היועץ הארגוני.

מרצת הקורס: ד"ר אירית צ'ודנר

תקציר הקורס: התנהגות פרו-חברתית היא כל פעולה רצונית לטובת הזולת או כל הפניית רגשות והתנהגויות חיוביים כלפי אדם אחר, שאינה נעשית בציפייה לגמול מיידי ומוחשי. התנהגות פרו-חברתית מהווה זה מכבר אתגר בפני מדעני החברה, וכיוון שהתנהגות זו הינה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום בחברה נורמטיבית, החוקרים בתחום מבקשים להבין את המנגנונים המניעים אנשים לפעול בצורה זו. מיהם האנשים שעוזרים? למי עוזרים? מתי עוזרים יותר או פחות? במה עוזרים? – אלה השאלות שנתבונן עליהן במהלך הסמינר. גם בארגונים מזהים ביטויים משמעותיים של התנהגויות פרו-חברתיות ושואפים כי התנהגויות אלה יהפכו לנפוצות ולמקובלות בארגון. בסמינר נבחן תיאוריות של התנהגות פרו-חברתית מתוך מחקרים קלאסיים ועכשוויים; נלמד על גורמים חברתיים, מצביים ואישיותיים המשפיעים על התנהגות פרו-חברתית; נכיר את ההתנהגות הפרו-חברתית בארגונים (POB – Prosocial Organizational Behavior) ואת ההתנהגות האזרחית הארגונית (OCB – Organizational Citizenship Behavior), את הביטויים השונים של התנהגויות אלה ואת תרומתן לאפקטיביות ולקיימות הארגונית; ניזום ונחווה התנהגויות פרו-חברתיות. 

סמסטר ב' - סדנת בחירה

מרצה הקורס: ד"ר מיכאל שטיינברג

תקציר הקורס: מטרות הסדנה הן היכרות עם גישות תיאורטיות ופרקטיקות המתייחסות לאתגרים אישיים, ארגוניים וחברתיים, בהם מעבר מקונפליקט לשינוי, רפלקסיה אישית בסוגיות של קונפליקט ושינוי ובירור תפקידי היועץ לפיתוח ארגוני בהקשרים של קונפליקט ארגוני וחברתי. שוני בצרכים, באינטרסים ובמטרות נתפס לעיתים קרובות כבעיה, אולם ניתן לראות בו באותה מידה משאב התורם להבנה נרחבת של אתגרים ושל הזדמנויות ולהעצמת יכולות שינוי והתחדשות בהקשרים אישיים, ארגוניים וחברתיים. אתגר מרכזי בייעוץ ופיתוח ארגוני הוא איך לתרום לניהול בונה של קונפליקט ושינוי. הסדנה מתבססת על למידה ממחקרי קונפליקט ועל ייעוץ בזירות קונפליקט, המגלים שהבנה מעמיקה של מבנה הכוח, של הדינמיקה, של היחסים ושל הנושאים הכרוכים בקונפליקט תורמת לאפקטיביות של המתמודדים עם אתגרי הקונפליקט. הסדנה משלבת היכרות עם פרספקטיבות תיאורטיות ופרקטיקות של התמרת [טרנספורמציה] קונפליקט ושל רפלקסיה אישית ביחס למעורבות במגוון סוגי קונפליקט ושינוי. זאת מתוך הנחה שחלק חשוב ברפרטואר האישי והמקצועי של יועצ/ת ומנהל/ת הוא מודעות ביחס להשקפות, לערכים ולרגשות, שאותם הם מביאים למפגש עם סוגיות של קונפליקט ושל שינוי בהקשרים אישיים, ארגוניים וחברתיים.

מרצת הקורס: שני להט אלדר

תקציר הקורס: הסדנה מקנה כלים ומיומנויות לפיתוח סדנאות והנחייה בארגונים בצורה מקצועית. בעבודת הייעוץ קיימות תמות רבות סביב הנחיה ועבודה קבוצתית - אופן ההובלה, אופן העברת המסרים, אופן מימוש תהליכי שינוי בארגון. במהלך הסדנה נלמד איך לבנות תוכנית לסדנה המותאמת לצרכים הספציפיים של הארגון, איך להנחות בצורה אפקטיבית ואיך להתמודד עם דינמיקות קבוצתיות שונות. נעסוק בטכניקות לעידוד שיתוף פעולה ומעורבות של המשתתפים בפתרון קונפליקטים ובשיפור מיומנויות התקשורת והעברת המסרים בארגון. הסדנה תשלב מודלים, תיאוריות, ובעיקר התנסות מעשית ועיבוד החוויה ברמה הפרטנית וברמה הקבוצתית, תוך היכרות עם סוגי קבוצות וסוגי הנחיה מגוונים ופיתוח סגנון הנחיה אישי.

מרצת הקורס: ד"ר גילת דגן

תקציר הקורס: אימון וייעוץ ניהולי הוא תהליך המסייע למנהלים ולמנהלות בהשגת מטרות, בהתמודדות עם אתגרים ובמציאת דרך הניהול התואמת את אישיותם ואת ערכיהם. במסגרת הסדנה ילמדו הסטודנטים מודלים לאימון הרלבנטיים בהקשר הארגוני, יכירו כלי אבחון ואימון, יבינו את המאפיינים הייחודיים לאימון ולייעוץ למנהלים ויתרגלו מיומנויות ייעוץ ואימון. הלמידה תתבסס על המשגה תיאורטית ועל תרגול והתנסות בכיתה. הסדנה תשלב בין חלקים של הוראה פרונטלית להתנסות פעילה של הסטודנטים בניתוח מצבי אימון ובתרגול מיומנויות רלוונטיות.

מרצה הקורס: ד"ר יובל צור

תקציר הקורס: הפסיכולוגיה החיובית, כתחום חדש יחסית בפסיכולוגיה, באה להעניק בסיס מדעי אמפירי לתפיסות שגורות (ולעיתים קרובות שגויות...) על אודות מוטיבציה, הצלחה, צמיחה ואושר. הפסיכולוגיה הקלאסית עוסקת בריפוי מחלות ובעיות של הנפש, ובדומה לכך ארגונים ומנהלים נוטים להתמקד בטיפול בבעיות ובכשלים. הפסיכולוגיה החיובית מציעה שינוי של דרכי החשיבה, של השיח הארגוני ושל התרבות הארגונית, כך שיתמקדו גם ב"מה שעובד ומצליח", ומשם יטפחו כישרונות והצלחות בדרך של העצמה ושל צמיחה. אין כוונה להתעלם מבעיות, אלא לפתח במקביל גם את ראיית החיובי והעצמתו. לא מדובר בתרופות קסם ברוח "העידן החדש", אלא בשימוש בכלים על בסיס של מחקר מדעי בפסיכולוגיה חיובית באופן שקול ואחראי. הסדנה משלבת תרגול ויישום לצד הלמידה האקדמית במטרה להוביל לשינוי מיטבי בחיים ובעבודה, במקביל ללמידה בכיתה.

סמסטר ג'- קורסי ליבה

מרצה הקורס: ליאור שפיגלר

תקציר הקורס: הקורס מקנה סל כלים מתודולוגי ומעשי שיאפשר ללומדים וללומדות למקסם את הפוטנציאל הארגוני הטמון בגופי הלמידה הזמינים להם, בהקשר של המהפכה הדיגיטלית. הלומדים יוכלו להעריך את מידת ההשפעה של התפתחויות טכנולוגיות בסביבה הארגונית, ולהוביל הכנת תוכנית למידה ארגונית שתהיה בהלימה לאסטרטגיה הארגונית.

מרצה הקורס: ד"ר שי בן יוסף

תקציר הקורס: המציאות נעה במהירות מופרזת, והשינויים מהירים מהיכולת של ארגונים ואנשים להסתגל אליהם. אנחנו מנווטים בחושך ומתקשים לצייר מפות. איך אפשר לחזות, לתכנן ולהוביל תהליכים ארגוניים במציאות מורכבת? האם נכון ללמוד מהניסיון? ומה כל זה אומר על גישות ועל שיטות לפיתוח ארגוני וקהילתי? איך נאבחן? איך נגבש המלצות? איך נשפיע? הקורס מעמיק בגישות ובשיטות לפיתוח ארגוני במציאות מורכבת, ומקנה מיומנות בניתוח רמות מורכבות, וכלים לניהול, לתכנון, לשינוי, לשותפות ולהשתתפות במציאות מורכבת.

הפרקטיקום נועד לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות מסגרת פרופסיונלית להתנסות בפועל בתהליך של ייעוץ ארגוני. הפרקטיקום כולל איסוף נתונים מקיף ושיטתי; בניית קשר ייעוצי אפקטיבי עם משתתפי הארגון; והתנסות בהתערבות ארגונית. תוצרי הפרקטיקום כוללים: דוח המסכם את ממצאי האבחון והמלצות להגברת אפקטיביות ארגונית; וכן ייזום, תכנון והנעת שינוי בארגון בהתאם לממצאי האבחון. ההשתתפות בסדנה מחייבת קריאה מוקדמת של חומרי לימוד רלוונטיים. הפרויקט הייעוצי מתבצע בצוותים של זוגות/שלשות/רביעיות, לפי בחירת הסטודנטים.

סמסטר ג'- סדנאות בחירה

מרצה הקורס: יעקוב כלפון

תקציר הקורס: סדנה למנהלים ומנהלות וליועצים ויועצות ארגוניים, המקנה היכרות מעמיקה עם הטכנולוגיות ועם הכלים של הבינה המלאכותית לשיפור ביצועים ארגוניים. המשתתפים יפתחו מיומנויות ביישומי AI, בניתוח נתונים (כמותיים ואיכותניים), באוטומציה תפעולית ובתהליכי קבלת החלטות, המסייעים להובלת תהליכי חדשנות וצמיחה בארגון.

מרצת הקורס: שני להד אלדד

תקציר הקורס: עבודה קבוצתית אפקטיבית הינה מפתח ניהולי מרכזי בארגונים, והיכולת להוביל אותה בהצלחה מהווה כלי בסיסי בארגז הכלים של מנהלים ושל יועצים. בסדנה נפתח יחד מיומנות הנחיה והובלה של קבוצות, ונלמד איך קבוצות מתפתחות, מהם התהליכים הגלויים והסמויים שמניעים את הקבוצה, תפקידים מרכזיים בקבוצה, המתח בין היחיד לקבוצה ועוד. לצד התנסות מעשית שתקנה כלים יישומיים להנחיה, נכיר את הגישות הקלאסיות בתחום, לצד גישות חדשות, כגון הנחיית קבוצות גדולות, מנהיגות השתתפותית והובלת קבוצות בגישה דיאלוגית ועוד. השילוב בין ידע תיאורטי מגוון והתנסויות מעשיות נועד לחזק את הביטחון בהנחיה של קבוצות באופן נינוח, גמיש ומותאם לקבוצות מגוונות, שאותן פוגשים יועצים ומנהלים לאורך הקריירה המקצועית.

מרצה הקורס: יובל צור

תקציר הקורס: בשנים האחרונות הופך התרגול של מיינדפולנס שכיח יותר ויותר, וניתן למצוא סדנאות מיינדפולנס במגוון רחב של ארגונים בשוק העבודה. בהקשר האקדמי והארגוני נערכו אלפי מחקרים על תרגול מיינדפולנס, ואלה הראו את התועלת של מיינדפולנס בהפחתת לחץ ובשיפור ברווחה הנפשית בחיים בכלל ובעבודה בפרט, ואת תרומתו למגוון רחב של היבטים: בריאות, מערכות יחסים, הפחתת אלימות, הגברת התנהגות פרו-חברתית ועוד. מטרת הסדנה היא להנגיש לסטודנטים ולסטודנטיות מיומנויות של מיינדפולנס, כולל היכרות עם הבסיס הפילוסופי והמדעי, ובכך לאפשר הפחתת מתח ושיפור ברגשות חיוביים.

מרצת הקורס: גב' רחלי לבבי אברהם

תקציר הקורס: סדנה מקיפה המעניקה גישה לחקר טכניקות תקשורת עוצמתיות. נלמד את אומנות יצירת נרטיבים מחברים בין רגש לאינפורמציה, הצגת מצגות משפיעות באמצעות ויז'ואל-טלינג, חוויות למידה בגישה משחקית ואת הכוח שבסטוריטלינג.