TEXTool – Sensory focus space - הפרויקט של דניאל דרוין
"TEXTool – Sensory focus space", פרויקט הגמר של הסטודנטית דניאל דרוין, עוסק בבית הספר "אלבסמה" בירושלים.
שאלת המחקר של הפרויקט היא האם ניתן להפחית את התפרצויות הזעם בקרב ילדים על הספקטרום באמצעות מרחבי מיקוד חושי טקסטילים?
TEXTool הינה מערכת מיקוד חושי וטקסטילית הפזורה בבית ספר אלבסמה עבור ילדים על הספקטרום במטרה לעזור להם בוויסות החושי ולהקנות להם מיומנויות הקשורות לשליטה מוטורית עדינה/גסה ואינטראקציה חברתית.
בית ספר אלבסמה שבבית חנינא בירושלים הוא בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי בגילאי 6-21. לילדים על הספקטרום יש הפרעה בוויסות החושים הבאה לידי ביטוי בקושי לווסת את עוצמת התגובות ההתנהגותיות לגירויים חושיים שנקלטים בגופם ומסביבתם ביומיום.
מערכת TEXTool מאפשרת לילד להתרחק מהגורם המפריע ולשלוט בסביבה החושית והמיידית שלו. המערכות מותאמות לילד בודד, ילד ומטפל או קבוצה קטנה.
המערכות מייצרות סביבות חכמות וחושיות באמצעות עיצוב טקסטיל אלקטרוני וזאת במטרה לתת תחושת רכות והגנה, צלילים מהחוץ נספגים בטקסטיל ומאפשרים מקום נוח ושקט ללא הסחות דעת להרגע בו.
הפרויקט נעשה במסגרת סטודיו "עיצוב קהילתי מכיל" בהנחיית אדר' טלי כהן אנדרסון, מרכזת הפרויקט מטעם ביס לעיצוב וחדשנות, מרצה בכירה בבי"ס לעיצוב וחדשנות ומנהלת פרקטיקה מקצועית העוסקת באג׳נדה של שילוב עיצוב לנגישות על כל תחומיו; דרך עיצוב מכליל; עיצוב לגיל השלישי ותכנון סביבות למידה, ועוזרת הוראה מעצבת שמרית כהן, עוזרת הוראה המשלבת הוראה אקדמית ועשייה מקצועית, דוגלת בשיתופי פעולה ועבודה בצוותים רב-תחומיים המייצרים יחד עיצוב חדשני, דינאמי ומורכב.