"INSIDEOUT" - הפרויקט של מאיה ליבני
"INSIDEOUT" - פרויקט הגמר של הסטודנטית מאיה ליבני, עוסק בבית הספר "בראשית" בירושלים.
הפרויקט מתייחס לשאלת מחקר: מה תפקידם של חללי הביניים והסביבה החיצונית הלא מנוצלים, והאם יכולה להתאפשר למידה חדשה באזורים אלו?
"בראשית" הינו בית- ספר אקולוגי ירוק, המשלב תלמידים בני קבוצות חברתיות שונות, ודוגל באינטגרציה חינוכית. תחומי המוזיקה, האמנות והחקלאות מנחים את קווי ביה"ס, ובעלי השפעה רבה על התלמידים.
הפרויקט של הסטודנטית מאיה עוסק בסוגיית המרחב הבית ספרי: הוא בוחן את חללי התווך הקיימים בביה"ס (מסדרונות, מבואות, חצר וכו'), הנמצאים בין האזורים המוגדרים (כיתות), וכיצד ניתן ע"י התערבות באזורים אלו, לטשטש את הגבולות בין למידה ומשחק, ולאפשר למידה חדשה בחללי התווך.
מאיה בחרה להיצמד לעובדה שבית הספר הינו אקולוגי, לדבוק במאפיין זה בעיצובי ולשלב את הטבע והחוץ עם פנים ביה"ס והשגרה היומית בו, ע"י יצירת מהלך סגור העובר בתוך מבנה בית הספר וממשיך באזור החצר ונכנס חזרה למבנה.
מהלך זה יוצר תנועתיות, מגדיר אזורים חדשים ושם דגש על שימוש בחומרים טבעיים.
הפרויקט נעשה במסגרת סטודיו "עיצוב סביבות לימודים חדשניות" בהנחיית אדר' גיל נקר, מרצה בכיר בבית הספר לעיצוב וחדשנות,שימש בעבר כראש התכנית לעיצוב פנים בבית הספר; מעצב, מאפיין חווית משתמש, מפתח צד-לקוח, עוסק בפיתוח תכניות לימוד ומיזמים מתוך תפישה כי טכנולוגיה מהווה כלי מחקרי בתהליכי עיצוב, ועיצוב הוא אמצעי לשיפור איכות חיינו, ועוזרת הוראה מעצבת חן גור, מעצבת מרחבי פנים, מתמחה בעיצוב מרחבים ציבוריים, מוזיאונים ועיצוב חללים מסחריים.