"אילחוש"- הפרויקט של אוראל מזרחי
"אילחוש", פרויקט הגמר של הסטודנטית אוראל מזרחי, עוסק בבית- הספר "אלבאסמה" בירושלים.
"אילחוש" זוהי מערכת של אלמנטים הנותנת מענה בכל מרחב בו הילד שוהה ועוזרת לו לווסת את חושיו הלא יציבים כתוצאה מסיטואציה בה גירוי של האחד נפגש בלקות של השני.
מערכת זו נבנתה מתוך הכרה במנעד האוטיסטי לכן מכילה מגוון של אפשרויות ומימדים בהם הילד יכול לגעת, להרגיש או פשוט סתם לשבת במטרה לחזור למצב וויסות חושי תקין המירבי.
עקרון נוסף שעמד בפני הסטודנטית הוא שהילד לא יזדקק "לצאת" מהאיזור בו נוכח ובכך לקבל תחושה של עוד יותר "שונה" / "מיוחד" - מכאן נבע ההתערבות בין קיר למסדרון.
האלמנט המאפיין ביותר את המערכת הינו אריחים טקטילים הנבנים מתבניות של גבס במגוון טקסטורות ומרקמים דרכם הילד מבטא את רגשותיו, לומד ונרגע באמצעותם.
הפרויקט נעשה במסגרת סטודיו "עיצוב קהילתי מכיל" בהנחיית אדר' טלי כהן אנדרסון, מרכזת הפרויקט מטעם ביס לעיצוב וחדשנות, מרצה בכירה בבי"ס לעיצוב וחדשנות ומנהלת פרקטיקה מקצועית העוסקת באג׳נדה של שילוב עיצוב לנגישות על כל תחומיו; דרך עיצוב מכליל; עיצוב לגיל השלישי ותכנון סביבות למידה, ועוזרת הוראה מעצבת שמרית כהן, עוזרת הוראה המשלבת הוראה אקדמית ועשיה מקצועית, דוגלת בשיתופי פעולה ועבודה בצוותים רב-תחומיים המייצרים יחד עיצוב חדשני, דינאמי ומורכב.
בתמונה: איזור ה.5D2 - נישות בקיר להתבודדות בגדלים שונים.