"פנתרים"- הפרויקט של יאנה דרעי- יעקובי
"הפנתרים", פרויקט הגמר של הסטודנטית יאנה דרעי- יעקובי, עוסק בחלל המעודד יזמות חברתית בקרב תלמידי בית ספר "קדמה" בירושלים.
מטרת הפרויקט היא לסייע לתלמידים לפתח את יכולותיהם ולעודדם לפעול למען שינוי חברתי. הוא נשען בין היתר על תנועות מחאה כמו תנועת הפנתרים השחורים ותנועת האוהלים, ואלו היוו השראה רעיונית לתכנון ולעיצוב החלל.
השראה זו מתבטאת בעיצוב הדינאמי, בצבעוניות העזה, בטיפוגרפיה הנעה ובתכנים הטקסטואליים. החלל מאפשר צורות ישיבה ולימוד שונות וחתרניות ומכיל שלוחות פיזיות ודיגיטליות ברחבי בית הספר וכן בשכונה.
הפרויקט נעשה במסגרת סטודיו "Learning Centered Design: New paths" בהנחיית ד"ר אסף קרבס, מעצב, אמן ותיאורטיקן.
קרבס מחזיק בתואר ראשון בהצטיינות בתקשורת חזותית (בצלאל), בתואר ראשון נוסף בהצטיינות, בתואר שני בהצטיינות יתרה ובתואר שלישי בלימודים קלאסיים מאוניברסיטת תל אביב. בנוסף הוא בוגר תכנית אישית לאמנות במדרשה בבית ברל. מחקריו עוסקים בקו התפר שבין פרקטיקה עיצובית ואמנותית לבין תאוריה ביקורתית, והוא מתמקד בעיקר בהיבטים פילוסופיים, פסיכואנליטיים, תרבותיים ועיצוביים של פני-שטח (מרחביים, גופניים, פסיכואנליטיים וטכנולוגיים), ועוזר הוראה אדר' מיקי וגנר קולסקו, בוגר אוניברסיטת תל אביב, המתמחה בתחום ההתחדשות העירונית וכיום מנהל את תחום התכנון בחברה יזמית שעוסקת בהתחדשות עירונית. בעבר לימד במכינה הבינתחומית לעיצוב ולאדריכלות והדריך בקורסי הכשרה למלווי בניה ירוקה במכון התקנים.
בתמונה: תכנון חלל יזמות המאפשר צורות ישיבה ולימוד שונות הנשענות על עקרונות כגון: משיכה, הנעה ודחיפה.