ECC - Emotional Climate Cultivation הפרויקט של ירדן וייצמן
פרויקט הגמר של הסטודנטית ירדן ויצמן עוסק בבית הספר לאומנויות בירושלים.
בית הספר הוא מרחב טעון רגשית. מורים ותלמידים בשגרת יומם את כל קשת הרגשות: שמחה, שנאה, אהבה, כעס, עלבון ועוד
בביה״ס אין לגיטימציה לביטוי של רגשות והם מתקיימים מתחת לפני השטח. המאמצים מושקעים בהישגים לימודיים ולא במרחב בו מתבצעת הלמידה.
הפרויקט עוסק בסביבה כמשפיעה על רווחת הנפש האדם. מחקרים הוכיחו שיש הלימה בין מאפייני הסביבה האדריכלית- עיצובית לבין תהליכים מסוימים במוח בדומה לתהליכים הנוצרים ממצבי מתח, ריגוש וזיכרון.
באמצעות בדיקת רמות הורמונים וכימיקלים הגיעו למסקנות מה מועיל לרווחתו של אדם ואילו רגשות יש לפתח. תחושות כוח, שייכות, חירות, אהבה, פרטיות וכייף יוצרות אקלים רגשי חיובי שעשוי להוביל לשגשוג אישי וחברתי.
הפרויקט בוחן אפשרויות לעיצוב סביבות רגשיות המשפיעות על יכולות לימוד והתפתחות אישית. בתהליך החשיבה קיימת התייחסות מתמדת לערכי ביה"ס ולכך שזהו תיכון לאמנויות שמתעסק בתהליך והבעה עצמית.
הפרויקט נעשה במסגרת סטודיו "עיצוב סביבות לימודים חדשניות" בהנחיית אדר' גיל נקר, מרצה בכיר בבית הספר לעיצוב וחדשנות,שימש בעבר כראש התכנית לעיצוב פנים בבית הספר; מעצב, מאפיין חווית משתמש, מפתח צד-לקוח, עוסק בפיתוח תכניות לימוד ומיזמים מתוך תפישה כי טכנולוגיה מהווה כלי מחקרי בתהליכי עיצוב, ועיצוב הוא אמצעי לשיפור איכות חיינו, ועוזרת הוראה מעצבת חן גור, מעצבת מרחבי פנים, מתמחה בעיצוב מרחבים ציבוריים, מוזיאונים ועיצוב חללים מסחריים.