"תבקשו פידבק ותהיו פתוחים לקבל אותו"
אפיק אביב, Consumer risk management ב-PayPal, הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה וניהול בהתמחות אנליסט נתונים, בתוכנית ללימודי ערב של המכללה למינהל.
את התוכנית ללימודי ערב בחר אפיק על מנת שיוכל לשלב עבודה במקביל ללימודים, ואכן לאורך כל הלימודים עבד בתפקידים שונים בתחומי הכלכלה. "בהתחלה השתלבתי במשרות סטודנטיאליות שונות", הוא מספר, "עבדתי כבנקאי טלפוני בדיסקונט למשך תקופה מסוימת, ואחר כך כעוזר כלכלן במשרד הכלכלה, וכמנהל קמפיינים בחברת פרסום".
בשנה ג' ללימודים החל אפיק את ההתמחות באנליסט נתונים והבין שזה התחום שבו הוא ירצה לפתח קריירה. "באותה התקופה התחלתי לעבוד במשרה מלאה כאנליסט שיווק בחברת גיימינג", הוא אומר. לאחר שנתיים בתפקיד עבר אפיק לחברת PayPal בה הוא עובד עד היום.
ב-PayPal התחיל אפיק כאנליסט בתחום של מניעת הונאות, ובשנתיים האחרונות הוא מנהל צוות שמפתח מוצרים בתחום של מניעת הונאות.
"הדבר שאני הכי אוהב בעבודה שלי הוא העבודה מול הצוות ואת היכולת שלנו לפתור יחד בעיות מורכבות, כשכל אחד מביא את הזווית הייחודית שלו".
אביב בעצמו הוא בוגר תוכנית המנטורינג forward של המכללה כמנטי. "הצטרפתי לתוכנית כמנטי בתקופה שהרגשתי שאני רוצה להתקדם לתפקיד ניהולי, וקיבלתי את גבי ברויטמן כמנטור. לתהליך איתו הייתה חשיבות רבה עבורי. הצטרפתי למחזור הנוכחי כי התהליך שעברתי בתוכנית היה משמעותי עבור הקריירה והפיתוח האישי שלי, ורציתי לתרום בחזרה".
לדבריו, לתוכנית המנטורינג forward יש חשיבות רבה בכך שהיא מאפשרת למנטורים לחלוק מהידע והניסיון שלהם, ועל ידי כך לעזור למי שנמצאים ונמצאות בצומת דרכים. "בתהליך שאני עובר עם המנטי שלי אני מרגיש שהתרומה העיקרית שלי היא בבניית תוכנית פעולה מסודרת. לפעמים, כשהיעד רחוק, קשה לראות איך מגיעים אליו. תהליך משותף של בניית הצעדים בדרך לשם עוזר למנטיז להרגיש שהם יכולים, שהיעד הוא אפשרי ולא כל כך רחוק".
מה העצה הטובה ביותר שקיבלת במהלך הקריירה שלך?
"לבקש פידבק כל הזמן ולהיות פתוח אליו".
מה עוזר לך בחיים להיות גרסה טובה יותר של עצמך?
"להיות פתוח לכמה שיותר סיפורים וחוויות של אנשים אחרים על דברים שעשו, על מה עבד טוב בשבילם, ומדי פעם לנסות ולראות איך והאם הדברים האלו מצליחים עבורי".
תמליץ לנו על פודקאסט/ספר/בלוג טוב אליו נחשפת לאחרונה
"שני ספרים שקראתי ואני מאוד ממליץ עליהם הם 'הרגלים אטומיים" ו- 'find your why'".