המדריך המלא לבניית פרופיל לינקדאין מקצועי
בניית פרופיל לינקדאין עוד במהלך הלימודים היא צעד חכם שיכול להוביל להזדמנויות רבות, הן במהלך הלימודים והן לאחריהם. מה היתרונות המרכזיים של השימוש ברשת החברתית הזו, ואיך ניתן למקסם את השימוש בה? לפני שנצלול ל"איך", בואו נעשה הכרות קצרה עם הרשת החברתית המקצועית הזו.
לינקדאין – קווים לדמותה
לינקדאין (LinkedIn) היא רשת חברתית מקצועית והיא נחשבת לפלטפורמה המרכזית בעולם עבור יצירת קשרים מקצועיים, חיפוש עבודה, ושיווק אישי ועסקי. נכון להיום, יש לה למעלה מ-950 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מהם כ-2 מיליון משתמשים בישראל.
מרבית מי שמשתמשים בלינקדאין עושים זאת לצורך מספר מטרות מרכזיות:
1. נטוורקינג מקצועי:
• חיבור בין אנשי מקצוע, חיזוק קשר עם קולגות וחשיפה בפני מעסיקים פוטנציאליים.
• בניית רשת קשרים שיכולה לתמוך בהתפתחות הקריירה.
2. חיפוש עבודה:
• חשיפה למשרות המתפרסמות ברשת ופנייה אליהן.
• חשיפה לכלים למחפשי עבודה, כמו "Easy Apply" ושירותי פרימיום שמאפשרים לראות מי צפה בפרופיל שלכם.
3. שיווק עצמי:
• יצירת פרופיל אישי המשמש כמעין "קורות חיים אונליין".
• הצגת כישורים, השכלה, ניסיון תעסוקתי והישגים מקצועיים.
4. למידה מקצועית:
• פלטפורמת LinkedIn Learning מציעה קורסים מקצועיים בתחומים כמו שיווק, ניהול, עיצוב, תיכנות ועוד.
אז עכשיו שאנחנו יודעים קצת יותר על הרשת החברתית הזו, אני מאמינה שהשאלה היא לא האם לפתוח פרופיל בלינקדאין, אלא מתי.
התשובה היא – כמה שיותר מוקדם, יותר טוב. פרופיל לינקדאין, כשהוא נבנה ומתוחזק נכון עוזר לכם לבנות את המותג האישי שלכם, להיחשף לאנשי מקצוע בתחום שמעניין אתכם ולמעסיקים פוטנציאליים. זכרו, גם אם אתם ואתן חושבים שכרגע אין לכם מה לכתוב בפרופיל, פרופיל הלינקדאין הוא דבר דינמי ומתפתח.
מה היתרונות לפתיחת פרופיל לינקדאין תוך כדי הלימודים?
1. התחלה מוקדמת של רשת קשרים מקצועית: לינקדאין מאפשרת יצירת קשרים עם אנשי מקצוע, מרצים ומרצות, סטודנטים וסטודנטיות אחרים ומעסיקים פוטנציאליים. בניית רשת קשרים בזמן הלימודים מאפשרת לכם לא רק ללמוד מאחרים, אלא גם להיחשף להזדמנויות עבודה והתמחות.
2. הצגת כישורים וניסיון רלוונטי: הסטודנטים והסטודנטיות שפעילים בלינקדאין יכולים להוסיף את כישוריהם (hard skills ו-soft skills), פרויקטים אקדמיים, קורסים ופעילויות מחוץ ללימודים. גם אם אין לכם ניסיון תעסוקתי מלא, אפשר להדגיש פעולות התנדבותיות בהם אתם נוטלים חלק, עבודות קבוצתיות או פרויקטים רלוונטיים.
3. חשיפה מוקדמת להזדמנויות תעסוקה: חברות רבות מפרסמות משרות, מלגות או הזדמנויות להתמחות בלינקדאין. כשיש לכם פרופיל מקצועי פעיל, יש סיכוי גבוה יותר שתחשפו למודעות אלו.
4. הכוונה מקצועית ולמידה ממנטורים: לינקדאין מציעה אפשרות להתחבר עם מנטורים ומומחים בתחום הלימודים שלכם. כך אפשר לקבל ייעוץ לגבי התקדמות בקריירה, להבין מהם הדרישות בשוק וללמוד מניסיונם של אחרים.
על מה חשוב להקפיד ביצירת פרופיל לינקדאין ובתחזוקה של אחד כזה?
1. הגדרת מטרות קריירה ברורות: יש להגדיר מטרות קריירה בצורה ברורה ולוודא שהפרופיל בלינקדאין משקף את המטרות הללו. למשל, אם אתם מעוניינים לעבוד בתחום הפיננסים, כדאי לציין את ההתמחות בלימודים ולפרט מה הם הכישורים שרכשתם המאפשרים לעמוד בדרישות המעסיקים.
2. שימוש בקבוצות ופורומים מקצועיים: קבוצות בלינקדאין (LinkedIn Groups) הן מקום מצוין לשיתוף מידע, שאלות ותשובות, וגם ליצור קשרים עם אנשי מקצוע באותו תחום. בהשתתפות פעילה בקבוצות כאלה, ניתן להיחשף להזדמנויות שלא תמיד מוצגות בצורה ישירה.
3. בניית פרופיל מעניין עם דגש על כישורים: כדאי להקדיש תשומת לב רבה להדגשת כישורים (Skills) ספציפיים שרלוונטיים לשוק העבודה. למשל, ניתן להוסיף מיומנויות בתכנות, ניהול פרויקטים או כל תחום אחר שיש לכם ידע מעשי בו, גם אם אתם לא בעלי ניסיון בעבודה בו. בנושא הזה חשוב להקדיש תשומת לב לנושא ה-Endorsements – אלו הם אישורים/המלצות על הכישורים שלכם שניתנים על ידי חברי הרשת. בבניית הפרופיל בחרו את הכישורים שחשוב לכם להדגיש ואלו שאתם חושבים שאתם טובים בהם וציינו אותם (למשל ניתוח נתונים, שיווק דיגיטלי, ניהול פרויקטים). חברים שלכם בלינקדאין יכולים להיכנס לפרופיל שלכם וללחוץ על כפתור קטן ליד כל כישור כדי לאשר שיש לכם את הכישור הזה. ככל שיותר אנשים מאשרים כישור מסוים שלכם, כך הוא נראה יותר אמין ומשמעותי למעסיקים פוטנציאליים או לשותפים עסקיים. איך מקבלים יותר Endorsements? ככל שיהיו לכם יותר חברים בלינקדאין, כך יהיו לכם יותר הזדמנויות לקבל Endorsements. בנוסף, ככול שתהיו יותר פעילים (השתתפות בקבוצות, פרסום פוסטים רלוונטיים) – כך תגבירו את הסיכוי שלכם לקבל Endorsements. והכי חשוב- אל תתביישו! תבקשו מחברים קרובים או ממנהלים קודמים לאשר את הכישורים שלכם.
4. תהיו חברותיים: שלחו בקשות חיבור לאנשים שעשויים להיות רלוונטיים לקריירה שלכם, כמו בוגרי האוניברסיטה, מרצים, או אנשי מקצוע בתחום. שלחו גם בקשות חיבור למגייסים, מנהלי משאבי אנוש, ומומחים בתעשייה שאליהם אתם שואפים להגיע. מומלץ לשלוח הודעות מנומסות בהן אתם מציינים את מטרת החיבור והאינטרס המקצועי שלכם.
5. תייצרו נוכחות: פרסום בפרופיל של תכנים מקצועיים (למשל מאמרים שקראתם שנראים לכם רלוונטיים, סיכומים של סמינריונים שעשיתם) יכול לעזור לבסס את מעמדכם כגורם מקצועי בתחום. זה עשוי למשוך את תשומת הלב של מעסיקים או מומחים בתעשייה ולסייע בהקניית יוקרה מקצועית. בנוסף, כאשר אתם משנים תפקיד, משיגים הישג משמעותי או רוכשים מיומנות חדשה- עדכנו את הפרופיל בהתאם.
6. עבודות עבר – לשתף אבל בצורה בררנית: אם יש קשר בין העבודות הקודמות שלכם לתפקידים אליהם אתם שואפים, בהחלט שווה להוסיף אותן, ולשים דגש על הכישורים והניסיון שרכשתם בתפקידים אלה. אם אין קשר ישיר, תוכלו להציג את העבודות הללו בקצרה בסעיף "ניסיון נוסף" או "פרויקטים" ולהדגיש את הכישורים הכלליים שרכשת.
7. פרטי קשר – מקצועיים עד כמה שניתן: השתמשו בכתובת אימייל רשמית ולא בכתובת אישית מדי. אם יש לכם אם יש לך אתר אישי או פורטפוליו, זה המקום לקשר אליו. כמו כן, ניתן להוסיף פרופילים נוספים ברשתות חברתיות מקצועיות רלוונטיות. הוספת מספר טלפון אינה הכרחית, ותלויה בתחושה האישית שלכם.
8. הקדישו זמן לבחירת תמונת קאבר: בחרו תמונה ברורה ואיכותית שמשקפת את תחום העניין שלכם. לדוגמה, אם אתם בתחום העיצוב, תוכלו לשלב עבודות שלכם שעשיתם שאתם גאים בהם, או עיצוב שאינו שלכם שאתם אוהבים.9. ומה עם מילות מפתח? חשוב לשלב בפרופיל מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם כדי לשפר את הנראות שלכם בחיפושים.
השתכנעתם שזה הזמן הנכון עבורכם לפתוח פרופיל לינקדאין?
בואו נעשה את זה ביחד!
ללומדה שלנו לבניית פרופיל לינקדאין לחצו כאן >>
להצטרפות לסדנאות לינקדאין של המרכז לפיתוח קריירה עם אלופת הלינקדאין לחצו כאן >>