דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

חממה של רעיונות יצירתיים: פרויקט הגמר של הפקולטה למנהל עסקים

מה היו האתגרים שהציגו המנטורים מאדידס, קפה עלית ואמישרגז לסטודנטים ולסטודנטיות, ואיך שיתוף הפעולה הזה תורם גם לחברות עצמן?

שיתופי הפעולה המרובים שיש למכללה עם התעשייה, הם אחד הדברים שמבדלים אותה בהשוואה לגופים אקדמיים אחרים. המכללה מובילה מאז הקמתה גישה המאמינה כי הדרך הטובה ביותר לצבירת ניסיון מקצועי עבור הסטודנטים והסטודנטיות היא באמצעות יצירת מגוון שיתופי פעולה.
גישה זו מתבססת על ההבנה כי גם הגופים הנוטלים חלק בשיתופי הפעולה הללו - מייצרים מהם רווח משמעותי.

אחד משיתופי הפעולה המובילים במכללה הוא פרויקטי הגמר. במסגרת זו, בתי הספר והפקולטות של המכללה, בתחומים שונים, מזמינים גופים מובילים מהתעשייה המציגים בפני הסטודנטים והסטודנטיות בשנה ג' ללימודיהם אתגרים איתם הם מתמודדים. הסטודנטים עובדים בקבוצות על מנת לייצר פתרונות מתאימים, תוך שהם מלווים על ידי מנטורים מהחברות עצמם. העשייה הזו, הנפרסת על פני כמה חודשים, מסתיימת ביום הצגת הפרויקטים בפני החברות המשתתפות בו, ובכירים מהתעשייה ומהמכללה עצמה.

הזדמנות להציג פתרון אינטגרטיבי

לאחרונה התקיים יום פרויקטי הגמר של הפקולטה למנהל עסקים. ד"ר גילה אורן, ראשת ההתמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל בתואר ראשון במנהל עסקים ומרצה בפקולטה, מציינת כי תחום מנהל העסקים מורכב ממגוון תחומי תוכן - שיווק, מימון, חשבונאות, משאבי אנוש, יזמות, טכנולוגיה, ניהול דאטה ועוד. "ככה גם בנוי ניהול עסק. בתור מנהל, אתה נדרש לדעת קצת מכל אחד מהתחומים האלו", היא אומרת. "ביום הפרויקטים הסטודנטים מציגים פתרונות לבריפים מלקוחות אמיתיים. הריפים הדורשים מהם לחשוב על פתרון אינטגרטיבי, כזה שנוגע בכל תחומי התוכן שהם נחשפים אליהם במהלך הלימודים. סטודנטית בהתמחות לשיווק, פרסום ודיגיטל, למשל, לא תיתן פתרונות קונקרטיים בתחום הטכנולוגי, אבל היא כן תדע להגיד ולהגדיר את הדרישה למענה גם בתחום הזה במסגרת הפתרון הכולל שהיא תציע".

לדברי ד"ר אורן בפרויקט הגמר של הפקולטה למנהל עסקים משתתפים נציגים של החברות המובילות במשק, ביניהן אדידס, עלית, מכבי שירותי בריאות ועוד, כאשר רבים מנציגי החברות הם בוגרים לשעבר של המכללה.

את פרויקט הגמר במחלקה לשיווק, פרסום ודיגיטל מרכזת שירה ברזל, רכזת ההוראה של המחלקה ומרצה במחלקה, לצד שלומי לחנה ועוז נפתלי. ברזל מציינת כי פרויקט הגמר מתקיים במתכונת זו כבר כ-8 שנים, וכי לאורך שנים אלו רבות מהחברות שהשתתפו בו אימצו פתרונות שהוצגו בפניהן על ידי הסטודנטים והסטודנטיות.

חלק מהאתגרים הבולטים שהוצגו השנה בפני הסטודנטים:

קפה עלית: בשוק החם של הקפה בקפסולות החברה ביקשה למצוא דרכים יצירתיות להגדיל את נתח השוק שלה בקרב מי שמחפשים קפה יוקרתי.

אמישרגז: המונופול של חברת החשמל מאותגר על ידי החברה שרוצה להגביר את המודעות בקרב הלקוחות שלה לעובדה כי היא נכנסה לתחום זה, ויכולה כעת לספק להם חשמל במחיר תחרותי.

אדידס: מותג הספורט שמוביל את שוק האופנה הספורטיבית, רוצה לחזק את מעמדו בתחום נעלי הריצה ולא רק כמותג אופנה.

רשת יומנגס: מועדון הלקוחות המוביל של הרשת מחפש דרכים כיצד להפוך לקהילה, וכיצד לספק ללקוחות שלו ערך מוסף.

מטריקס: גם בתחום ההייטק, הזירה התחרותית מוכרעת על ידי שיווק נכון. מטריקס, המובילה בתחומה, רוצה להעלות מודעות בקרב לקוחות עסקיים לכלי ה-AI בהם היא מתמחה.

"ההתנסות הזו תורמת לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו בצורה משמעותית - יש להם הזדמנות להשתפשף בעבודה מול לקוח אמיתי ולהביא לידי ביטוי את כל מה שלמדו במשך 3 שנים", אומרת ד"ר אורן, "במקביל - החברות שמשתתפות נהנות ממוחות צעירים ותחרותיים שחושבים ברצינות על האתגרים עימן מתמודדות החברות. אלו רעיונות שמגיעים מאנשים צעירים שהחשיבה שלהם עדיין לא מוגבלת ומקובעת", אומרת ד"ר אורן.