סדנת דוקו-סאטירה במסגרת התואר הראשון בתקשורת
בעולם רווי מסרים, אחד הקשיים הגדולים של יוצרי תכנים הוא העברת המסר הרצוי בצורה אפקטיבית. בית הספר לתקשורתבמסלול האקדמי המכללה למינהל נותן לסטודנטים שלו מגוון רחב של כלים ליצירת והעברת תכנים, באמצעותם ניתן להתאים את התוכן בצורה האידיאלית לקהל היעד ואף להפוך אותו לאפקטיבי יותר.
במסגרת זו, מתנסים הסטודנטים במהלך שנה א' ללימודיהם בסדנת מיומנויות פיתוח תוכן הכוללת פרויקט דוקו-סאטירה. פרויקט זה, העוסק בתפר בין ביקורתיות להומור, מאפשר לסטודנטים להתנסות בחשיבה סאטירית באמצעות טכניקות שונות של התערבות במרחב. במסגרת הפרויקט יצרו הסטודנטים סרטוני רשת קצרים, בהם, מתוך תובנה אישית, הם מייצרים פרובוקציה במרחב הציבורי.
יוסי עטיה, מרצה הפרויקט, מציין כי מטרתו העיקרית היא לייצר בקרב הסטודנטים חשיבה ביקורתית. "הסטודנטים מתבקשים לקחת נושא שקרוב לליבם ולחשוב איך להפיק סרטון דוקומנטרי-סאטירי, שיעביר את המסר בצורה הטובה ביותר".
לדברי עטיה, בשנה שעברה חלק מהנושאים בהם נגעו הסטודנטים היו פמיניזם, יחס לבעלי חיים אלימות בספורט ואפילו אכילת קלמנטינה באוטובוסים. "היתרון של הז'אנר הזה שהוא זול וקל להפקה, באופן יחסי. זה כלי שמאפשר תוצר ויראלי ומידי. הסטודנטים מתנסים במסגרת הפרויקט בכל תהליך ההפקה, בשלב די מוקדם של לימודיהם, והתוצרים שלהם יצירתיים ומפתיעים".