פותרים את אתגרי ההוראה האקדמית בעידן הדיגיטלי
אחד האתגרים הגדולים של האקדמיה כיום היא למצוא דרכים לשמור על רלוונטיות בעולם כל כך דינמי ומשתנה.
בתחילת השנה שעברה, הושקה במסלול האקדמי המכללה למינהל הקתדרה להשכלה אקדמית בעידן דיגיטלי ע"ש יאנוש קורצ'אק.
מטרת הקתדרה היא לפעול להתאמת האקדמיה לאופן הלמידה העכשווי, ומתקיימים בה פרויקטים שונים הנוגעים לתוצרי למידה, נאמני הוראה, שינוי צורת הסילבוס ועוד. אחד הפרויקטים המסקרנים בה עוסק ב-EdTech – שילוב בין טכנולוגיה לחינוך, בהתמקדות באתגרי עולם ההשכלה הגבוהה.
שני בנד, בוגרת המכללה למינהל ומרצה בחממת ה-EdTech, מספרת כי "במקום להכתיב שינוי מלמעלה, החלטנו לעשות את ההיפך – Bottom-Up. יחד עם הסטודנטים, אנחנו סוקרים את אתגרי הלמידה וההוראה באקדמיה, בכל הקשור לתהליך שהם עצמם עוברים – ולאחר שמיפינו את הבעיות, ניסינו לפתור אותן בדרכים שונות".
כך למשל, קיים נושא הפרסונליזציה וההתאמה האישית של אופן הלמידה. כיום, יש קורסים המועברים אונליין; קורסים המועברים על ידי מרצה; או קורסים שבהם כלל לא צריך להגיע לשיעור, כי יש סיכומים. אחת מקבוצות הסטודנטים בחממה העלתה את הרעיון של התאמה אישית לכל סטודנט – בהתאם לאופי שלו וצורת הלמידה המועדפת עליו.
מאתגרים את לימודי האנגלית
קבוצה אחרת שמה לה למטרה את אתגר לימודי האנגלית, כאשר כיום, רוב הסטודנטים לא משפרים את ידיעת האנגלית שלהם במהלך התואר. הסטודנטיות בקבוצה החליטו להקים "חדר כושר" ללימודי אנגלית. "דרושה התמדה כדי להיכנס לכושר, ואפשר לעשות זאת גם פיזית – הסטודנטים נדרשים להגיע לפעילויות בשפה האנגלית – וגם באופן דיגיטלי, מרחוק", אומררת בנד. "קיימות אמנם אפליקציות לימוד אנגלית, אבל לרוב אנשים לא מתמידים בהן, בשל היעדר השיתופיות והמגע החברתי. חדר הכושר לאנגלית פותר את הבעיה הזו", היא מציינת.