דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

האב החדשנות של קבוצת הראל אירח את אירוע הסיום של האקסלרטור

זו השנה השנייה שאירוע הסיום של האקסלרטור מתקיים מחוץ למכללה. ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות: "למרחב ולסביבה בה מציגים יש ערך משמעותי, והוא נותן נופך מקצועי לתהליך כולו, לכן שמחנו על ההזדמנות להתארח השנה בהראל"

יוצאים מהקמפוס: אירוע הסיום של האקסלרטור של תוכנית התואר שני בעיצוב חדשנות ויזמות של בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל התקיים השנה בהאב החדשנות של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים.

האב החדשנות של הראל ממוקם במשרדי החברה ברמת גן במרומי הקומה ה-30 ומספק נוף מרשים. ההאב הוקם בשיתוף AWS ישראל, עמותת בוגרי 8200 ושותפים נוספים בישראל ובעולם, ומטרתו קידום סטארט-אפים ישראלים הפועלים בתחומי האינשורטק, פינטק, בינה מלאכותית, דיגיטל, דאטה ועוד.

הלימודים בתוכנית תואר שני בעיצוב חדשנות ויזמות כוללים לימודים עיוניים ו- 4 מעבדות מעשיות - מעבדה בחשיבה עיצובית, מעבדה בחשיבה יצירתית, נסיעה לימודית לחו"ל ואקסלרטור. העבודה באקסלרטור נעשית בקבוצות רב-תחומיות, במסגרתן במשך סמסטר שלם, הסטודנטיות והסטודנטים צריכים לאתר בעיה, לתכנן עבורה מענה, תוך שהם מציגים פתרון בעל היתכנות טכנולוגית-עסקית. במסגרת האקסלרטור מקבלים הסטודנטים והסטודנטיות כלים שונים המסייעים להם בהכנת מצגת, תוכנית עסקית, הובלת תהליכי חשיבה מפרים ועוד. בנוסף, מלווים הסטודנטים בתהליך כולו על ידי מנטורים ומנטוריות מהתעשייה.

המיזם המצטיין זכה להתעניינות מצד משקיעים

אירוע הסיום של האקסלרטור מתקיים באופן מסורתי מדי שנה במכללה למינהל. בשנה שעברה התקיים האירוע בחברת מיקרוסופט, והשנה כאמור בהאב החדשנות של חברת הראל. ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות, אומר כי האירוח בהאב התאפשר הודות לאסתר אש, סמנכ"לית חברת הביטוח ICIC, חברה בת של הראל, שניהלה את האקסלרטור השנה ושימשה בו כמנטורית. "למרחב ולסביבה בה מציגים יש ערך משמעותי, והוא נותן נופך מקצועי לתהליך כולו, לכן שמחנו על ההזדמנות להתארח השנה בהראל, ושנה שעברה במיקרוסופט", הוא ציין.

ד"ר סאס הוסיף, כי אש הנחתה את הערב בו הוצגו 6 פרויקטים מרשימים. הפרויקט שזכה בפרס המיזם המצטיין הוא מיזם המנטר ומבקר את תהליכי האבקה שמבצעות דבורים המבוסס על טכנולוגיית IoT. הניטור הזה יכול לסייע בהתמודדות מהירה עם תקלות ובכך להגדיל את התפוקה החקלאית, ולתרום בסופו של דבר להתמודדות עם הירידה העולמית בתנובת ירקות הנגרמת כתוצאה מההתחממות הגלובלית. לדבריו, מיזם זה משך עניין רב מצד משקיעים שהשתתפו באירוע הסיום.

השופטים באירוע הסיום היו אנשי עסקים, משקיעים ויזמים מובילים: רינת גיא, CIO בעיריית תל אביב יפו; אוהד שקד, מייסד שותף ומנכ"ל של ThinkUp; מאור דוידוביץ', מייסד שותף ומנכ"ל Adnimation ובני אייל, יו"ר קבוצת Ayal. באירוע השתתפו גם נציגים מחברת הראל המארחת, בכירים מהמכללה והמנטורים שליוו את המיזמים במהלך העבודה האקסלרטור: אסתר אש, שכאמור אף הנחתה את האירוע, טל פרידמן, יועץ אסטרטגי לחברת Thirty Five Strategy LTD, דודי פרידמן, מנכ"ל דור כימיקלים, אייל שביט, סמנכ"ל הכספים ביקב כרמל וגמי גרגו, מנהל השירות תמיכה ואינטגרציה בבזק בינלאומי.


ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות
לעמוד המרצה של ד"ר גוין סאס >>