מובילים תהליכי חדשנות עם דואר ישראל
ארגונים רבים מבינים כי הדרך להוביל בעולם התחרותי הנוכחי היא לייצר תהליכי חדשנות. מדובר באתגר לא פשוט, שאף הופך למורכב יותר כאשר מדובר בארגונים גדולים המורגלים בתהליכים ביורוקרטיים.
במטרה לחשוב על כיווני פעולה חדשים ולהאיץ תהליכי חדשנות פנים-ארגוניים חבר באחרונה דואר ישראל לתכנית התואר השני בלימודי חדשנות (עיצוב, חדשנות ויזמות) של המסלול האקדמי המכללה למינהל.
נוי קדם, סמנכ"לית תקשורת והסברה בדואר ישראל, מסבירה כי הארגון הבין כי הוא חייב לחזק את ציר החדשנות במטרה לייצר מקורות הכנסה נוספים, ולכן חבר לגופים ולארגונים שונים, במטרה ליזום שירותים חדשניים.
במסגרת הפרויקט הגיעו חברי ההנהלה הבכירה של הדואר – מנכ"ל וסמנכ"לים - להיפגש עם הסטודנטים בתכנית והציגו בפניהם את האתגרים עמם מתמודד הארגון. "ביקשנו מהסטודנטים שיתמקדו בכמה ממנועי הצמיחה שלנו, ביניהם סחר מקוון, בנק הדואר ושירותי שליחים, ויעזרו לנו לחשוב על כיווני פעולה חדשים, על מוצרים חדשים", אומרת קדם. תהליך העבודה כלל בנוסף למפגש עם בכירי החברה גם סיורים בסניפים של הדואר וליווי לאורך כל הפרויקט מטעם בכירי הארגון.
מאיה קלדרון, ראש התכנית לשעבר, מציינת כי מטרת הפרויקט הייתה לעזור לדואר לספק שירותים חדשים, מתוך הסתכלות אסטרטגית וחברתית. "חשבנו כיצד להפוך את הדואר ליותר רלוונטי ולאפשר לו לספק שירותים מסוימים לאוכלוסיות ספציפיות, למשל בני הגיל השלישי. בהולנד, לדוגמא, חלק מהדוורים בנוסף לעבודתם הרגילה, הוסמכו לספק עזרה בסיסית בבית לבני הגיל השלישי. זה פתרון מדהים – הוא נסמך על ההיכרות רבת השנים, ברב המקרים, של הדוורים עם קהל הלקוחות שלהם. הוא מרחיב את התפקיד של הדוורים מצד אחד, ומצד שני מקל על חייהם של אוכלוסיית בני הגיל השלישי".