דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

רואה חשבון? התואר הזה יכול להזניק את הקריירה שלך

תכנית התואר השני במשפטים ללא משפטנים מספקת יתרונות רבים עבור רואי חשבון, מכיוון שרבים מהם עובדים במשרות בהן ההבנה המשפטית היא חיונית

לידע משפטי מעמיק יש יתרונות בתחומים רבים – מקצועיים וגם אישיים. כך, היכולת לקרוא חוזים לעומק ולהבין את האותיות הקטנות, לדוגמה, מסייעת גם למי שמכהנים כמנהלי משאבי אנוש בהתנהלות מול עובדים, למנהלות שיווק ולמנהלי תפעול בהתקשרות מול ספקים ועוד. היכולת להימנע ממהמורות שונות בחוזים חיונית גם בחיי היום-יום של כולנו, למשל בהתקשרות מול בעלי דירות, בתהליך של רכישת דירה, או אפילו כשחותמים על חוזה מול ספק שירות חדש.

תכנית התואר השני במשפטים ללא משפטנים מעניקה את הידע המשפטי הזה. התכנית מיועדת לסטודנטים וסטודנטיות שאינם בעלי תואר ראשון במשפטים, המעוניינים בהעמקת ההבנה המשפטית בתחומים שונים, בהם פיננסים, נדל"ן, חברה, תקשורת, משפחה ועוד.

בין שלל בעלי המקצוע היכולים להפיק יתרונות רבים מהתכנית הם רואי ורואות החשבון. מי שבוגרי תואר ראשון בחשבונאות, ממוסד אקדמי מוכר, יכולים להתקבל לתכנית על סמך הציונים שלהם בתואר הראשון. בין הקורסים הנלמדים בתכנית בלימודי משפטים ללא משפטנים: דיני חוזים, משפט פלילי, משפט ציבורי, משפט ומשפחה בישראל, יחסי עבודה, סוגיות בדיני החברות בישראל ועוד.

ידע משפטי החיוני לעבודה ניהולית בכל הממשקים

ד"ר תמיר שאנן, מרצה בכיר במכללה, מציין כי תכנית זו מספקת לרואי חשבון כלים חשובים בעבודתם. "פעמים רבות רואי חשבון מתקדמים לתפקידים ניהוליים במגוון חברות, ומכהנים כסמנכ"לי כספים או אפילו כמנכ"לים. הידע המשפטי הנרחב והמעמיק שהם רוכשים במסגרת התואר חיוני לעבודה הניהולית בכל הממשקים", הוא אומר, "תכנית התואר השני במשפטים ללא משפטנים מקנה הבנה מעמיקה של תהליכים, ויכולת להתמודד עם חשיפות שונות בחיי העסק".

בנוסף, השכלה משולבת של תואר ראשון בחשבונאות ותואר שני במשפטים ללא משפטנים, מקנה הבנה מעמיקה של תהליכי הביקורת בפעילות העסקית. "בעבודה חשבונאית בתחום הביקורת פעמים רבות חשוב להבין את הסיכונים והסיכויים בפעילות העסקית – למשל סיכונים רגולטוריים, סיכונים ביטוחיים, ואפילו סיכונים בתחום של יחסי עבודה. כאשר מכירים את העולם המשפטי בצורה מעמיקה, ניתן לנתח את הסיכונים האלו באופן מעמיק יותר".

התואר שפותח את הדלת למגוון משרות

מעבר לכך, מוסיף ד"ר שאנן, התואר מספק ידע נרחב על תהליכים חברתיים רחבים במשק, וגם הבנה המסייעת, כאמור, בקבלת החלטות בעניינים כלכליים בתא המשפחתי – רכישה או מכירה של דירה, הבנה בתחום דיני משפחה ועוד.

"כמו כן, התואר מאפשר למי שמסיים אותו לעבוד כמגשר", אומר ד"ר שאנן, "ליכולות הגישור באופן כללי יש יתרון בכל תפקיד שהוא, וגם עבור רואי חשבון". בנוסף לדבריו, פעמים רבות רואי חשבון, בחברות קטנות בעיקר, נדרשים לייצג את החברה בתביעות קטנות ו/או לנסח מסמכים – ההבנה המשפטית במקרים אלו מעניקה יתרון משמעותי. "כמו כן, יש תפקידים שבתפיסה הקלאסית נתפסים כתפקידים של רואי חשבון כמו קציני רגולציה, קציני ביקורת ועוד. בתפקידים האלו יש יתרון רב להבנה המשפטית, וליכולת לבצע אותם בהצלחה".

להבדיל מלימודי משפטים לבעלי תואר ראשון, בוגרי תכנית זו אינם יכולים לעבוד כעורכי דין. אבל התכנית פותחת בפניהם אפשרויות רבות ומעניקה להם יתרון בהתמודדות על תפקידים כמו חשב בחברה, סמנכ"ל כספים, מנהל, יועץ חברתי, מבקר פנים, בתפקידי מיסוי בחברות ובארגונים, במגזר הציבורי, בניהול גופים במגזר השלישי ועוד.