דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

6 אופציות לקריירה מגוונת אחרי תואר שני במשפטים ללא משפטנים

אדריכלית, מנהלת בית ספר ויזמת מתחילה: מדוע ההבנה המשפטית כל כך חשובה בתחומים אלו (ובנוספים)

הבחירה לפנות ללימודי תואר שני במקרים רבים נובעת מהרצון להעמיק ידע בתחום העיסוק הקיים, או להרחיב ידע בתחומי נוספים, כאלו המייצרים הזדמנויות תעסוקה חדשות. כיום, כמעט בכל תחום בחיים נדרשת הבנה משפטית, במישור האישי ובוודאי שבמישור המקצועי. תואר שני במשפטים ללא משפטנים (.M.A) של הפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס של המכללה למינהל, מיועד עבור מי שזקוקים לראייה רחבה יותר בתחומי עיסוקם, ואף מספק כלים למי שמעוניינים לצאת לדרך חדשה.


לדברי ד"ר עידו באום, ראש תכניות התואר השני בפקולטה, התכנית, שמספקת ראייה אינטרדספלינרית, רלוונטית כמעט לכל תחומי העיסוק, ולכן פונים אליה מועמדים ומועמדות ממגוון רחב של תחומי עיסוק, המצויים בשלב בקריירה שלהם בו הם נדרשים להעמקה שהתואר מספק. התמחויות הנלמדות במסגרת התואר - התמחות במשפט מסחרי-עסקי והתמחות במשפט וחברה - מספקות כלים החיוניים בתפקידי ניהול בדרגות שונות, אך רלוונטיים גם לאנשים בשלבים יותר מוקדמים בקריירה שלהם. ולכן, הכלים שמספק התואר רלוונטיים למגוון רחב של תחומי עיסוק.

הנה חלק מהם:

יועצ/ת השקעות: תחום ייעוץ ההשקעות מצריך הבנה משפטית, שאינה חלק מלימודי הכלכלה. יועצי השקעות נדרשים להבין את הסיכונים המשפטיים הכרוכים בתפקיד אותו הם ממלאים. כך לדוגמה, מה הם הסיכונים המשפטיים הכרוכים בייעוץ השקעה בחברות מסוימות, מה ההבדלים המשפטיים בין סוגים שונים של השקעות (למשל בין השקעה בחברת גז לבין השקעה בבנק) ועוד.


עובד/ת סוציאלית: עובדים סוציאליים מתמודדים במהלך העבודה שלהם עם מגוון רחב של דילמות מקצועיות אשר לרובן יש השלכות משפטיות. התפקיד הזה מחייב הבנה בזכויות המשפטיות של חברי המשפחה השונים, זכויות של ילדים, דיני משפחה, היכרות מעמיקה עם החובות והזכויות שלהם עצמם, והכרות עם היבטים נוספים הקשורים למערכת הרווחה הישראלית.


אדריכל/ית: הפריחה של עולם הנדל"ן, וכפועל יוצא עולם התכנון והבנייה, מחייבת אף היא הבנה משפטית. תחום תכנון הבנייה הוא תחום מאוד מפוקח, ולכן אין ספק כי היכרות עם מערכת המשפט יכולה לסייע מאוד למי שבוחר בקריירה של אדריכל/ית.


מנהל/ת משאבי אנוש: היכרות עם זכויות העובדים, זכויות המעסיק והדרכים לאזן ביניהן, הן חלק בלתי נפרד מעבודתו של מנהל/ת משאבי אנוש. בנוסף, מי שממלא את התפקיד הזה צריך להיות מסוגל לקחת חלק בדיוני הנהלה במגוון נושאים והבנה משפטית כללית - עשויה לתרום לו מאוד.


מנהל/ת בתי ספר: גם אנשי חינוך נתרמים מהבנה משפטית, בעיקר מי שבוחרים למלא תפקידי ניהול במערכת. ההבנה המשפטית מספקת את המסגרת למערכת היחסים בין סגל ההוראה להורים, וזאת לצד יכולת להעלות לדיון בכיתה סוגיות נפיצות, או סוגיות שנדרשת חשיבה מעמיקה יותר.


יזמ/ת: ההתמחות במשפט מסחרי-עסקי מספקת כלים חשובים ליזמים מתחילים, וגם לכאלו מנוסים יותר. היא מספקת את ההבנה הנדרשת בזכויות יוצרים, למשל, את היכולת לקרוא לעומק הסכמים מסוגים שונים ועוד.