דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

90% מבוגרי ובוגרות המכללה עברו את בחינות ההסמכה ללשכת עורכי הדין

מדובר בבוגרים ובוגרות שניגשו לבחינות בפעם הראשונה. בשנים האחרונות הפקולטה למשפטים מדורגת במקומות הראשונים באחוזי המעבר, עוד לפני חלק מהאוניברסיטאות

בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין ידועות בתור בחינות לא קלות, ובאופן טבעי מעוררות חששות רבים. הבחינות, הנערכות פעמיים בשנה,
במועד חורף ובמועד קיץ, הן מטעם לשכת עורכי הדין ומטרתן לבדוק את רמת הידע של הבוגרים והבוגרות של לימודי תואר ראשון במשפטים.

מי שצלחו את בחינות הלשכה מוסמכים כעורכי דין, ומקבלים רישיון לעסוק בעריכת דין בישראל, לכן מעבר של בחינות אלו חיוני עבור כל מי שרוצה לעסוק במקצוע.

מזה שנים ששיעורי המעבר בבחינות הלשכה נמצאים במגמת ירידה, ולא מעט בוגרים ובוגרות של תוכניות התואר ראשון במשפטים נאלצים לגשת לבחינות יותר מפעם אחת, על מנת ולעבור אותן.

הפקולטה למשפטים, המכללה למינהל - בין המקומות הראשונים בדירוג

הבוגרים והבוגרות של הפקולטה למשפטים מצליחים שנה אחר שנה להשיג אחוזי מעבר גבוהים, והמכללה למינהל היא הראשונה בקרב כלל המכללות באחוזי המעבר, כאשר פעמים רבות בוגריה גם עוקפים את בוגרי ובוגרות חלק מהאוניברסיטאות. דבר זה בא לידי ביטוי גם במועד החורף האחרון של בחינות ההסמכה.

השנה, במועד החורף של בחינות ההסמכה שהתקיים בפברואר 2024, 90% מקרב בוגרי ובוגרות המכללה, שנבחנו בפעם הראשונה בבחינה, עברו אותה בהצלחה ומיקמו את המכללה מיד לאחר ארבעת האוניברסיטאות ולפני אוניברסיטת רייכמן.

ליווי מתמשך לאורך כל התואר

הצלחה זו של בוגרי ובוגרות הפקולטה למשפטים נובעת גם מהליווי המתמשך שמקבלים הסטודנטים והסטודנטיות לאורך כל התואר.

תמיכה זו מתחילה כבר בשנה א' - המגוון האנושי של הסטודנטים והסטודנטיות והעובדה שהם מגיעים מכלל קבוצות האוכלוסייה הישראלית,
הובילו את הפקולטה לייצר מגוון תהליכי תמיכה וחניכה כדי להבטיח שכולם וכולן יקבלו הזדמנות שווה.

כך, עם תחילת הלימודים מלווים את הסטודנטים חונכים - סטודנטים משנים מתקדמות יותר - המלווים אותם בכניסה חלקה לעולם האקדמי.
כל חונך מלווה קבוצה של כ-30 סטודנטיות וסטודנטים ומהווה עבורם אוזן קשבת וכתובת, ברמה האישית והלימודית. אותם חונכים מסייעים לסטודנטים והסטודנטיות הטריים להכיר את אופן הלימוד בפקולטה למשפטים, הם מעבירים שיעורים בנושאים של ניהול זמן וחלוקת זמן,
מלמדים אותם כיצד להתכונן לבחינות ועוד.

בנוסף, מפעילה הפקולטה את פרויקט "חברותא" במסגרתו סטודנטים מצטיינים משנים מתקדמות עוזרים לסטודנטים וסטודנטיות בשנה א' בתהליך חניכה של אחד על אחד.

סיוע במציאת התמחות ובהכנה לבחינות ההסמכה

לצד ליווי זה, מפעילה הפקולטה את "מרכז גשר - מאקדמיה לפרקטיקה" שמלווה את הסטודנטיות והסטודנטים בכל תהליך בחירת ההתמחות ותהליכי הקבלה. במרכז מסייעים לסטודנטים בתהליך של בחירת ההתמחות, כתיבת קורות החיים, הכנה לקראת הראיונות, היכרות עם המגזר הציבורי, הפרטי ועוד.

בהמשך, לאחר ההתמחות ולקראת בחינות ההסמכה, משתפת הפקולטה פעולה עם "המתמחה", וכל בוגר ובוגרת של המכללה מקבלים ליווי אישי מותאם לבוגרים מטעם "המתמחה" המסייע להם בהכנה לבחינות.

גישה זו שמאמינה בקשר הדוק עם הסטודנטים וליווי מתמשך שלהם לאורך כל התואר ולאחריו, מוכיחה את עצמה, כאמור, ושיעור העוברים את בחינות הלשכה בקרב בוגרי ובוגרות המכללה הוא עדות לכך.