המיומנויות הניהוליות שכל איש חינוך צריך
הנעת עובדים, יכולות שיווקיות, ניהול משברים – כל אלו מיומנויות שבעלי תפקידים רבים יכולים להפיק מהן תועלות רבות.
מתוך ההבנה הזו נוסדה לפני מספר שנים תכנית ה-MBA המתמחה בפסיכולוגיה עסקית וניהולית, במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים.
תכנית זו מעניקה הכשרה אינטר-דיסציפלינרית המאירה את האופן שבו היבטים פסיכולוגיים משפיעים על מגוון רחב של נושאים במדעי הניהול.
לקראת תחילת שנת הלימודים הנוכחית הותאמה התכנית לקהל חדש – אנשי חינוך, וזאת מתוך ההבנה כי התכנים המועברים בה הופכים בשנים האחרונות לקריטיים גם עבור אנשי חינוך בדרגים שונים ובמסגרות שונות.
אריאלה ישראלי, המנהלת האקדמית של תכנית ה-MBA המתמחה בפסיכולוגיה עסקית וניהולית למורים וצוותי חינוך, מסבירה כי כיום מורים וגננות מחויבים להשתמש במיומנויות הלקוחות מתוך העולם הניהולי-עסקי הרחב, וההכשרה שלהם אינה יכולה להיעצר רק בעולם הדעת החינוכי. "בתי הספר עוברים בשנים האחרונות תהליכי שינוי אסטרטגיים וארגוניים", היא אומרת, "מרביתם פועלים בניהול עצמי, ולכן מנהלים ומורים נדרשים להבין בניהול באופן כללי, ובניהול פיננסי בפרט, כולל גיוס משאבים. אנשי חינוך כיום נדרשים לנהל פרויקטים בתחומי אחריותם וליישם במוסד החינוכי גישה ניהולית-עסקית הכוללת הצגת יעדים, תכנון וביצוע שנתי של תקציב, שיווק בית הספר ועוד. זאת, תוך הצגת נתוני התקדמות ושילוב מחזיקי עניין שונים בתהליך. בדומה להתנהלות של חברה עסקית במגזר הפרטי".