דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

סיפור ההצלחה של רינת בורג

לתוכנית התזה הגעתי 18 שנה לאחר שסיימתי את לימודי התואר השני (מנהל עסקים במכללה למינהל). בתור יועצת עסקית עצמאית לבעלי עסקים, אני מלווה אנשים רבים בדרך להגשמת המטרות שלהם, מול אתגרים אישיים ומקצועיים. במסגרת תוכנית התזה, דייקתי את אחד הכלים בהם השתמשתי לעיתים קרובות בתפקידי המקצועי, לתוכנית התערבות מאורגנת ושיטתית, שהפכה לעמוד בבסיס המחקר האקדמי אותו ערכנו בקרב אנשי מכירות במוקד טלפוני מתחום הבריאות.

במהלך סקירת הספרות נגלה בפניי תחום מופלא שנקרא מנהיגות עצמית. הרגשתי שהגעתי הביתה. צוות תוכנית התזה, פרופסור רוני מנוס וד״ר גבי רוזנבאום קאשי, סייע לי בבחירת מנחים שיתמכו ויכוונו בתהליך. הצוות מילא תפקיד משמעותי בשיפור ההבנה שלי במתודולוגיית מחקר ובסגנון הכתיבה האקדמית. צוות הספרייה והמאגר האדיר, תמך וסייע במהלך המחקר בכל הנדרש.

במהלך המחקר, ערכנו ניסוי שדה בתוך ארגון במסגרתו בדקנו בקפדנות תוכנית התערבות שנועדה לטפח כישורי מנהיגות עצמית בקרב אנשי מכירות. המשתנים אותם בחנו היו: ביצועי מכירות, מסוגלות עצמית והקשבה אמפתית.

במהלך התוכנית רכשתי מיומנות גבוהה בקריאה, ניתוח וסיכום מאמרים בצורה מקצועית, מה שסייע בבניית סקירת ספרות רחבה וברמה גבוהה. התנסתי בקיום מערך ניסוי שדה עם כל הגורמים המעורבים, בניווט בין נבכי ניתוח סטטיסטי מורכב והצגת ממצאי המחקר בצורה אקדמית. בימים אלו אני בתהליך של כתיבת מאמר שיתפרסם בעתיד הקרוב בכתב עת מקצועי בינלאומי מוערך מתחום המנהיגות. המסע היה מתגמל מאוד, העניק לי תחושה עמוקה של סיפוק, מימוש והגשמה אישית. במקביל, זה הכין אותי מבחינה מקצועית ונפשית ללימודי הדוקטורט אותם אני עומדת להתחיל בקרוב.

ברצוני להביע את תודתי מקרב לב לפרופסור אברהם קלוגר, חוקר מוערך מאוד מהשורה הראשונה, מנחה שותף בעבודה זו. החוכמה, היד המקצועית המכוונת, ההקשבה האיכותית, והלגיטימציה לבחור באומץ במחקר שדה לבדיקת תוכנית התערבות פרי פיתוחי, היו יקרי ערך עבורי.

לד״ר חני בינוני מנחה שותפה בעבודה זו, אני מודה על ההשקעה והמעורבות, המקצועיות והידע הרב, על האוטונומיה שניתנה לי, ההבנה, האופטימיות והתמיכה הלבבית המעודדת.

אני מודה מעומק הלב על ההכוונה של ד״ר גבי רוזנבאום- קאשי, החכמה העצומה והלב רחב, המומחיות הרב-גונית שלה המשתרעת על פני תחומים רבים ונכונותה לחלוק ״סודות מקצוע״ אפשרו לכל זה להתרחש במסגרת לוחות הזמנים שהגדרתי לעצמי בד בבד בשאיפה למצוינות.

לבסוף, אני מודה לפרופסור רוני מנוס על הליווי שלי במהלך תוכנית התזה, המחויבות שלה לצמיחתי האקדמית, ההקשבה העמוקה ותשומת הלב האישית שהקדישה לי לאורך כל הדרך ובכל שעה.

בזכות כל האנשים המיוחדים הללו שליוו אותי בדרך, זכיתי ליהנות, להגשים, ללמוד ולממש את עצמי, וכן לסיים בהצטיינות יתרה.