דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

M.B.A - תכנית מחקרית (עם תזה)

הגשת התזה והמשך לדוקטורט

ההגנה

עם סיום כתיבת התזה, ובהנחה שהתקבל או שלא נחוץ אישור של וועדת האתיקה, יקבע המנחה שהסטודנט מוכן להגנה. המנחה יאתר שני קוראים/שופטים בדרגת מרצה בכיר ומעלה הפעילים בתחום הרלוונטי - אחד פנימי לארגון ואחד חיצוני. התזה תשלח לקוראים אלה וייקבע מועד הגנה. וועדת ההגנה תכלול את המנחה ואת שני הקוראים/שופטים שנבחרו. ההגנה לוקחת כשעה, והיא מתקיימת בנוכחות קהל הכלל סגל אקדמי, סטודנטים לתיזה ולפי בחירת הנבחן, גם בני משפחה. היא מתחילה בהצגת הסטודנט את עבודתו במשך כעשרים דקות. לאחר מכן כל שופט בתורו שואל שאלות, במשך כעשרים דקות כל שופט. בסוף התהליך מתכנסת וועדת ההגנה וקובעת את הערכתה הכוללת: ציון (טנטטיבי אם נדרשים תיקונים); פירוט לגבי התיקונים הנדרשים (אם יש); ולוחות זמנים להגשה. הוועדה מדווחת את החלטותיה לראש התכנית ולמנחים. במידה ויש תיקונים, יהיה על הסטודנט לבצעם בתוך הזמן שנקבע ולהגיש את הוורסיה המתוקנת - בתוספת מכתב המפרט את השינויים שנעשו – לאישורה של וועדת ההגנה.


השלמת הלימודים והגשת התזה

לאחר ההגנה, יוזמן הסטודנט לתת הרצאה בכנס/סמינר סגל או סמינר מחקרי אחר. את התזה הסופית, לאחר אישורה ע"י וועדת ההגנה, יגיש הסטודנט כוורסיה אלקטרונית למנחה, לראש תכנית התזה, ולספרייה. כל פרסום של ממצאי המחקר או חלק מהם ייעשה בשיתוף פעולה בין המנחה לבין הסטודנט.


המשך לדוקטורט

סיום התזה אינו מבטיח שהסטודנט יתקבל ללימודי דוקטורט. החלטה זו מתקבלת ע"י המוסד אליו פנה הסטודנט בבקשה להתקבל ללימודי הדוקטורט. עם זאת, תזה באיכות טובה, ובעיקר אחת שהיא או וורסיה שלה הינן ברות פרסום בכתב עת מוערך, יכולה לסייע. חשוב ליידע את צוות התכנית ואת מנחה התזה באם יש תכניות להמשיך לדוקטורט, וזאת ע"מ שניתן יהיה לכוון לשם מראש עד כמה שניתן.