דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

התנסות מתוקה

שיתוף פעולה בין בית הספר לעיצוב וחדשנות של המכללה למינהל וחברת דלי קרים, אפשר לסטודנטים להתנסות בעיצוב מארזי Takeaway יצירתיים ומקוריים.
תואר ראשון בתקשורת חזותית | המסלול האקדמי המכללה למינהל

סטודנטים בתכנית התואר הראשון בעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל לקחו חלק בפרויקט מעשי מעניין שאפשר להם להביא לידי ביטוי את יכולותיהם, ולהתנסות בעדה מול לקוח אמיתי.

כחלק ממגוון הפרויקטים המעשיים המוצעים לסטודנטים במסגרת בית הספר לעיצוב וחדשנות, נערך שיתוף פעולה עם רשת הגלידריות דלי קרים, במסגרתו התבקשו הסטודנטים לעצב מארזי Takeaway לרשת.

"אני מקווה ליישם שיתופי פעולה נוספים עם המכללה. אני מאמין בלהחזיר לקהילה, אבל מעבר לכך - בעבודה עם סטודנטים יש משהו שפותח את החשיבה. לאורך התהליך קיבלנו רעיונות רעננים של אנשים שלא מגיעים מתוך הענף – וזה יתרון"
שרון בן בסט, מנכ"ל דלי קרים

שרון בן בסט, מנכ"ל דלי קרים, מספר כי כחלק ממהלך של מיתוג מחדש לרשת, נוצר הצורך להתאים את מארזי ה- Takeaway לעיצוב החדש, ולעצבם כך שיכילו בצורה נוחה לא רק את הגלידה עצמה אלא גם גביעים, כפיות, מפיות ועוד.
"במפגשים עם הסטודנטים הצגתי בפניהם את הצורך שלנו, אבל לא הגעתי עם דרישות עיצוביות ספציפיות, מלבד ההתאמה לערכי המותג", הוא אומר.

לדבריו, הפיתוחים של הסטודנטים ענו על הציפיות ואף מעבר לכך: "הסטודנטים הציגו רעיונות טובים מאוד. הם נתנו עטיפה כוללת שהתייחסה לא רק לעיצוב עצמו אלא גם לאופן הפרסום, אופן ההצגה של המארז בחנות ועוד".

מבחינת בן בסט, בוגר המכללה בעצמו, זו אינו שיתוף פעולה חד פעמי: "אני מקווה ליישם שיתופי פעולה נוספים עם המכללה.
אני מאמין בלהחזיר לקהילה, אבל מעבר לכך - בעבודה עם סטודנטים יש משהו שפותח את החשיבה. לאורך התהליך קיבלנו רעיונות רעננים של אנשים שלא מגיעים מתוך הענף – וזה יתרון".

"לספק מענה לדרישות אמיתיות של לקוח בזמן קצר יחסית"

הפרויקטים הוצגו בפני בכירי הרשת והעיצובים המובילים זיכו את מעצביהם בפרס כספי. במקום הראשון זכה העיצוב "DELI BAG", של הסטודנטיות שהם סחר, מור דקל ושני ברגר. הסטודנטיות יצרו שקית נשיאה, המעוצבת כתיק, המאפשרת להשאיר את הידיים פנויות וניתנת לנשיאה על הכתף או באלכסון. "הוספנו אריזה חיצונית המעוצבת כתיק בה יש מקום לקופסת הקלקר המכילה את הגלידה, ויש בה מקום איחסון לגביעים, לכפיות ולרטבים שהרשת מציעה", אומרת דקל.

לדבריה העבודה מול לקוח אמיתי שונה לגמרי מהעבודה על פרויקטים אחרים הנעשים במהלך התואר. "כשעובדים מול לקוח יש בריף מאוד מחייב, שחשוב לעבוד לפיו ולהתייחס לכל מה שהלקוח דורש", היא אומרת, "זה נותן טעימה אמיתית של הדברים כפי שהם מתנהלים בפרקטיקה. בלימודים אנחנו מפתחים חשיבה יצירתית ורחבה, ובהתנסות כזו נדרשת מאיתנו חשיבה יותר ממוקדת ופחות אמורפית".

גם ירדן משולם, סטודנטית בצוות שזכה במקום השני, מדגישה את החשיבות של עבודה מול לקוח. העיצוב של משולם ושותפתה מאי לוי, "קח את הבית", הוא שקית נשיאה המעוצבת בצורה של בית הכוללת מקום לקופסת הגלידה, הגביעים, המפיות והכפיות. "שרון דיבר בבריף שלו על ערכים משפחתיים שהרשת מאמינה בהם, והיה לנו חשוב לתת להם ביטוי בעיצוב שלנו", היא מסבירה.

לדבריה תהליך העבודה עצמו היה קצר יחסית – כ-4 שבועות. "ההתנסות הזו דרשה מאיתנו בזמן קצר יחסית לספר מענה לדרישות אמיתיות של לקוח. זה שונה לחלוטין ממה שאנחנו מתנסים בו במהלך הלימודים, ודורש מאיתנו ללמוד מה הלקוח רוצה, ולחשוב איך אפשר להיענות לצרכים שלו בצורה הטובה ביותר", היא אומרת.

נופר צרפתי, מעצבת גרפית, ואסיסטנטית בבית הספר שליוותה את הקורס, אומרת כי שיתופי הפעולה האלו תורמים לסטודנטים בשני אופנים – האחד הוא הבנה כיצד עובדים עם לקוחות, והשני הוא בצבירת ניסיון אמיתי המסייע בעת חיפוש העבודה. "במסגרת שיתופי הפעולה האלו הסטודנטים לומדים ליישם דרישות של לקוחות ולהתייחס לא רק לעיצוב עצמו אלא גם לעלויות הייצור, לאופן הייצור, ולסוגיות שיווקיות", היא אומרת, "בנוסף, כל פרויקט כזה תורם לתיק העבודות של הסטודנט. בסופו של דבר מעסיקים מחפשים אנשים עם ניסיון. כשסטודנט מגיע עם תיק עבודות בו יש פרויקטים שנעשו מול לקוחות אמיתיים – זה נותן פרספקטיבה אחרת לגמרי ומייצר לו יתרון משמעותי".

 

לחזרה לעמוד המסלול לתקשורת חזותית במרחבי הפנים >>