איך יראו מרחבי הלמידה בעתיד וכיצד הם ישפיעו על חוויית הלמידה כולה? בסוגיות המרתקות האלו עוסקים סטודנטים לתואר ראשון במסלול תקשורת חזותית במרחב של המכללה למינהל במסגרת הפרויקט השנתי שלהם. הפרויקט, המתקיים בשיתוף פעולה עם מנהל החינוך של עיריית ירושלים ועמותת לביא, הוא אחד מהיוזמות של האגף לקשרי חוץ של המכללה.
טלי כהן אנדרסון, מרצה בכירה בבית ספר לעיצוב וחדשנות, מציינת כי הפרויקט מתמודד עם השאלה כיצד צריכה להיראות סביבת הלמידה העתידית, ואיזו השפעה צריכה להיות לעיצוב שלה על אופן הלימוד, על התכנים הנלמדים, על הקהילה בה היא פועלת ועוד.
במסגרת הפרויקט מלווים הסטודנטים 15 בתי ספר שונים בירושלים (כולל מזרח העיר). כל צוות, המלווה על ידי מעצב/אדריכל בכיר, מבצע תחקיר מעמיק, ומציע פתרונות עיצוביים המתייחסים לאלמנטים שונים - טכנולוגיים, סביבתיים, חברתיים, קהילתיים ועוד.
הסטודנטים יציגו את פרויקט הגמר שלהם בתערוכה שתתקיים במוזיאון ישראל בפני בכירים בעיריית ירושלים ומערכת החינוך. 3 הפרויקטים שייבחרו יתוקצבו במטרה להוציאם לפועל.
טלי בירון, לשעבר סמנכל"ית קשרי חוץ של המכללה, מציינת כי פרויקט זה הוא אחד מפרויקטים רבים אותם מקדם האגף לקשרי חוץ, שמטרתם לייצר ערך מוסף הדדי - לסטודנטים עצמם, ולתעשייה והחברה כולה. "השותפות הייחודית שנרקמה בין עיריית ירושלים למכללה, ללא ספק, תחולל שינוי ואימפקט במערכת החינוך תחילה בירושלים ובעתיד, אני מאמינה, בערים נוספות אשר יאמצו את המודל. זוהי נקודת מפתח ליצירת שיח בין פדגוגיה לעיצוב, שיח שיאפשר מרחבי למידה מותאמים להוראה רלוונטית וחדשנית", היא מציינת.
שרון פילוסוף, מנהלת תכניות הכשרת מנהלים ופיתוח תוכן במינהל החינוך בעיריית ירושלים, אומרת כי לזווית הראייה השונה של הסטודנטים יש תרומה משמעותית בתהליך החשיבה על פניה העתידיים של מערכת החינוך. "בנוסף, החיבור לאנשים מובילים בתחום העיצוב והחדשנות כמו טלי כהן אנדרסון וד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לחדשנות, מאפשר לנו להיתרם מנקודת המבט של אנשים מובילים בתחומם".