פיתוח משחקי מחשב
תקציר הקורס
לאחר סקירת מבוא קצרה של היסטורית המשחקים, איפיון מנועי משחק קיימים, נפנה ליישום מעשי של בניית משחקים.
הקורס* ימומש בעזרת שני עורכים חינמיים לפיתוח משחקים. תוך כדי בנית משחקים פרטניים ב-דו ובתלת מימד נכיר את עולם פיתוח המשחקים. התוצרים של העורכים שנבחרו מאפשרים המרה חינמית למערכות הפעלה מגוונות כולל האינטרנט ועולם הניידים IOS ו Android.
העורך הראשון (כ 15% מהקורס) מכיל Template וספרית קוד יעודים לפיתוח משחקים, בספריה רכיבים גנריים נפוצים להתמודדות עם נושאים הקשורים לפיתוח משחקים.
בעזרת עורך זה נתעמת עם : מחזור חיים של משחק, זמני עדכון ותצוגה, אמצעי קלט במשחקים, משאבי טקסטורות וצלילים, זיהוי התנגשויות, טיפול בחלקיקים, מטריצות ייעודיות למשחקי 2D ו D3, פיסיקה, איטליגנציה מלאכותית, מיקומי מצלמה ותאורה, תכנות לכרטיס הגרפי ועוד.
לאחר לימוד הרכיבים שמאפיינים פיתוח משחקים עם API של מנועי משחק נפנה להיכרות עם עורך גראפי.
העורך הגראפי שנבחר הינו Unity3D .דרך העורך ניישם את כל העקרונות שנלמדו דרך העורך הראשון ועקרונות נוספים.
היישום בעורך הגראפי מתבצע ע"י בחירת סמלים, קביעת תכונות ושילוב סקריפטים.
בעזרת העורך Unity3D נעצב ישירות עצמים גרפים עם תכונות מגוונות בסצנות משחק דו ותלת ממדיות, וכן נלמד לשלב מודלים ואנימציות מתוכנות ייעודיות לנושא, דוגמת Blender לתוך העורך Unity3D.
מידע כללי
שם המרצה: מר מיכה ברשפ.
היקף ההוראה: 3 ש"ס, 3 נ"ז.
חובות הקורס: פרויקט סיום והגנה על פרויקט.
תוצרי למידה - סטודנטים שסיימו בהצלחה את הקורס:
1. יכירו ויוכלו לזהות בעיות המצויות בפיתוח משחק מחשב, ואת פתרונן באמצעות הכלים הגנריים של כל עורך
2. יפתחו יכולת בנייה ושילוב שחקנים אוטונומים במשחק, בעזרת כלים ופתרונות של אינטליגנציה מלאכותית
3. יפתחו יכולת בניית גופים אנושיים ומכניים (אנטומיה של עצמות ,מרחבי תנועה) עטופים במרקמים אנושיים ומתכתיים , בנית אנימציות מתאימות ושילובים במשחק
4. יבינו את המודלים המתמטיים המסתתרים מאחורי הפתרונות של הכלים הגנריים בבעיות פיתוח משחקים
5. יפתחו יכולת בניית משחק וידאו דו-ממדי או תלת-ממדי שלם, תוך שימוש במגוון עורכים קיימים (שנסקרו או לא נסקרו)
*יתכנו עדכונים /שינויים ע"פ החלטת הנהלת ביה"ס.
*לדרישות קדם לקורסים, יש להתעדכן בטבלת תנאי הקדם תשפ"ב.