ניהול דיונים בגישה חדשנית מותאמת לדור הדיגיטלי
בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה
משך הסדנה: יום אחד
המכללה למינהל
כיצד לעודד לומדים בדור הדיגיטלי ליטול חלק פעיל בלמידה? כיצד לזמן להם אפשרות לפתח ביקורת עצמית וחשיבה ביקורתית מעמיקה? כיצד ללמדם לחשוב על בעיות, לארגן מושגים, ולהשתתף בדיונים?
רק 10% מהמרצים משלבים דיונים בשיעוריהם אף שהאידאה האקדמית חותרת לניהול דיונים משום שהם נדבך חשוב בהתפתחות האינטלקטואלית, בחירוּת המחשבה ובלמידה משמעותית יותר. מקדמת דנא סברו חז"ל, שחילופי דעות והיחשפות לזוויות ראייה שונות מעשירות ומעצימות את החוויה האינטלקטואלית, כפי שנאמר: "אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה" (בראשית רבה סט, ב) ובסדנה ניישם גישה זו באמצעות שיטות דיון המועדפות על הדור הדיגיטלי.
מבין נושאי הלימוד:
- סוגי דיונים
- כיצד לתכנן דיון אפקטיבי על פי הגישה החדשה?
- כיצד להכין את הלומדים לקראת השתתפות בדיונים?
- מהם שלבי הדיון האפקטיבי?
- מה תפקידו של המרצה בניהול דיונים?
- האם יש מקום לדיון ספונטאני בכיתה?
הסדנה תקנה למשתתפים כלים חדשניים לניהול דיון מאתגר, מעורר עניין, מעשיר ומעצים את חוויית ההשתתפות בו.