מדוע חשוב ללמוד בשיטת SBL?
- למידה אפקטיבית: צילום וניתוח ההתנהגויות של המשתתפים בסימולציה מגבירים את תשומת הלב לפרטים, מאפשרים ניתוח מורכב המתבסס על עדויות ברורות ודיון בדרכי ההתמודדות באופן מפורט, מייעלים את הלמידה ומובילים לשינוי בהתנהגות.
- סביבה לימודית חווייתית ומאתגרת: הסימולציה עונה על צורכי ההכשרה בדור הדיגיטלי ומספקת סביבה מאתגרת, חווייתית ומרתקת, שמעוצבת באופן העונה על מטרות הלמידה ועל דמותו של הבוגר האידאלי בהכשרות השונות.
- פיתוח הסגנון האישי: ההתנסות בסימולציה והצפייה בעמיתים מקנה למתאמנים תוואי התנהגות אופטימלי בהתאם לסגנון האישי שהם נוקטים בהתמודדות עם מצבים שגרתיים ומורכבים בתחום ההכשרה.
- פיתוח מיומנויות כלליות: תקשורת בין-אישית, עבודת צוות, קבלת החלטות, התמודדות עם מצבים מאתגרים ובלתי צפויים, ניהול קונפליקטים, התמודדות עם דילמות וכישורי ניהול.
- פיתוח מודעות גבוהה לתפקידי חינוך והוראה: הסימולציה היא הדמיה של "החיים האמיתיים" והיא מספקת למשתתפים הזדמנות לשים את עצמם בנעלי המורה / המנהל / התלמיד / ההורה ולהכיר את המודלים המנטליים שלהם, לאתגר אותם, לקבל החלטות שונות ולפתח את זהותם המקצועית בחינוך ובהוראה.
- למידה מהצלחות וכישלונות: הסימולציה מאפשרת ללמוד מהצלחות ומכישלונות באותה מידה, מכיוון שהתחקור הקבוצתי מתנהל על פי מודלים מותאמים לאימון סימולֶטיבי. הלמידה מצפייה בטעויות בסימולציה נחשבת לחוויה לימודית בעלת עוצמה המובילה להבנה משמעותית בלי לפגוע במסוגלות העצמית ללמידה ולגרום לנזק.
- סביבה מוגנת ומבוקרת: הלמידה במרכז מספקת סביבה בטוחה, מוגנת ומבוקרת, המאפשרת לשגות במהלך ההתנסות בתרחיש. ניתן להתנסות בסימולציות גם כשהביטחון העצמי רופף, השגיאות מתוקנות באופן בונה ומחזק כך שניתן להפיק תועלת משגיאות עצמיות ומשגיאותיהם ומהערכתם של עמיתים.
אימון סימולטיבי אישי: המרכז עוסק בהכנת בעלי תפקידים בכירים לסיטואציות מגוונות בהתאם לצורכיהם הייחודיים: הופעה בכנסים, הצגת פרויקטים, ניהול ישיבות, גיוס משאבים, קיום ראיונות, הופעה באמצע התקשורת וניהול משא ומתן.