עושים עניין בהוראה – כיצד לרתק סטודנטים בשיעורים?
בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה
משך הסדנה: יום אחד
המכללה למינהל
אחת הדרכים היעילות לניהול כיתה היא פשוט לעניין ולאתגר את הסטודנטים. הגברת העניין היא אינה רק אסטרטגיה של ניהול כיתה; מטרת ההוראה היא לעניין את התלמידים, לאתגר אותם ולחשוף אותם לידע חדש המוצג באופן מרתק.
בסדנה יוצגו שיטות הוראה שמטרתן להגביר את רמת העניין וההקשבה; ליצור בכיתה סקרנות ללמידה ולאפשר לשיעור להתנהל באופן שוטף ללא הפרעות. הסדנה תעסוק באיתור מעוררי עניין בהתאם לסגנון האישי של כל אחד מהמשתתפים. כלומר, יתאפשר למשתתפים להתנסות בסיטואציות מגוונות כדי להגביר את טווח הקשב והריכוז של הסטודנטים ולשמור על יציבות הקשב והעניין במשך כל השיעור. בסדנה לא יוצגו 'קסמים' מחוללי פלאים אלא תוצג התייחסות מקיפה ויסודית לממדים שונים בהוראה החל מאישיותו ואופן התנהגותו של המרצה דרך ארגון החומר והצגתו ועד שימוש באסטרטגיות דידקטיות מגוונות.
לצורך מתן התייחסות אישית, כל משתתף חייב לשלוח מצגת של שיעור אחד על פי בחירתו. מרצים שאינם משלבים מצגות מתבקשים לשלוח מערך שיעור.