דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

תחרות המצגת האפקטיבית:

אתגר הלמידה החדשנית

הזדמנות נדירה להצטיין בתחום החדשנות בהוראה!

 

במסלול האקדמי, אנו מבינים את החשיבות הרבה של מצגת אפקטיבית ומעוררת השראה בתהליך הלמידה. מצגת אפקטיבית אינה רק אמצעי להעברת מידע; היא כלי עוצמתי להתבוננות בהירה במורכבות המידע, לעידוד חשיבה ביקורתית, וליצירת קשר ידידותי ונעים יותר עם הסטודנטים במהלך השיעור.

אנו מזמינים את חברי הסגל האקדמי להשתתף בתחרות ייחודית להכנת מצגת אפקטיבית. זו הזדמנות לרענן את חומרי הלימוד, וליצור מצגת המשלבת ידע מקצועי עם טכנולוגיות חדשניות שתעורר התלהבות ועניין בנושאים הנלמדים. כפי שידוע לכם, מצגת אפקטיבית משפיעה מאוד על חוויית הלמידה של הסטודנטים.

אנחנו מעוניינים במצגות מעוררות השראה שיציגו דרכים חדשות לחשיבה על הלמידה וההוראה

חוקי התחרות:

  • המצגת צריכה להיות מיועדת להוראה בשיעור באורך של  90 דקות.
  • ניתן להשתמש בכלי בינה מלאכותית לשיפור המצגת.
  • רק  מצגות שיוגשו לתחרות עד 30.4.24 יתקבלו לשיפוט.
  • 3 המצגות המצטיינות יוצגו בחלקן ביום ההוראה המסלולי בהסכמת הזוכים.

פרסים:

  1. מקום ראשון: פרס כספי של 1,000 ₪ טבין ותקילין
  2. מקום שני: פרס כספי של 500 ₪ טבין
  3. מקום שלישי:  שובר זוגי לארוחת בוקר (בארץ)

 

כיצד להכין מצגת אפקטיבית לתחרות?

ראשית: לצרף תיאור קצר של פעילויות ושיטות לימוד שאינן מוצגות במצגת

אנו בהחלט מודעים למגבלות המצגת האפקטיבית ביחס לשיעור מלא. גם אם המצגת היא אפקטיבית ומעוצבת היטב, היא אינה מסוגלת לשקף את כלל ההתנהלות בשיעור על כל היבטיו. שיעור טיפוסי באקדמיה כולל דינמיקה פעילה בין המרצה לסטודנטים, ניהול דיונים, תרגולים, ופעילויות שאינן ניתנות להצגה מלאה במסגרת מצגת. כמו כן, ישנם מרצים המשלבים טכניקות לימוד ייחודיות, כגון עבודה בקבוצות, או שימוש במשאבים לימודיים חדשניים, שלא ניתן לתעד במצגת.

לכן, לפתרון הבעיה ולהבטחת תהליך שיפוט הוגן ומקיף, אנו מבקשים מהמשתתפים לספק תיאור קצר של פעילויות ושיטות לימוד שאינן מוצגות במצגת על ידי הוספה של התיאור בשקף מוסתר.

שנית: שילוב מדדים להוראה טובה במצגת

בשיעור אפקטיבי אנו מקפידים על מבנה שיעור, למידה פעילה, שילוב טכנולוגיות, רמות חשיבה מדורגות, מעוררי עניין, פדגוגיות חדשניות ועוד. המצגת היא כלי שנועד לשקף את כל אלו וחשוב שישולבו בה.  

שלישית: השתתפות בסדנה לשילוב נכון של מצגות בהוראה

מומלץ להשתתף בסדנה העוסקת בשילוב נכון של מצגות שתתקיים בחופשת סמסטר המבוססת על אינפוגרפיקה.

רביעית: קווים מנחים להכנת מצגת אפקטיבית:

  1. תוצר למידה ברור ומדויק:  הגדירו תוצר למידה ברור לשיעור ושמרו על קו מרכזי עקבי בהתאם.
  2. תוכן מקוצר וממוקד:  המצגת היא כלי עזר לניהול והובלת השיעור. הציגו רק מידע חשוב ומרכזי, תוך כדי שמירה על טקסטים קצרים.
  3. עיצוב ויזואלי: השתמשו בעיצוב נקי ומקצועי, עם שימוש נבון בצבעים וגופנים.
  4. שימוש בתמונות וגרפיקה:  שלבו תמונות וגרפיקה משלימה בלבד להעברת המסר בצורה יעילה יותר.
  5. מינימום טקסט בשקפים: הגבילו את השימוש בטקסט המופיע על השקפים.
  6. אינטראקציה עם הקהל: המצגת תכלול שאלות או פעילויות שמעודדות אינטראקציה עם הקהל.
  7. שילוב הדגמות והמחשות: הן מגבירות את הפוטנציאל לחיבור לנושא ולהבנתו.
  8. משוב ושיפור מתמיד: מומלץ ללמד את הסטודנטים על פי המצגת, לקבל משוב ולתקן בהתאם.
  9. שימוש במדיה וטכנולוגיה: שלבו טכנולוגיה כדי להעשיר את המצגת, כגון סרטונים, אנימציות, או דרכים מיוחדות להצגת נתונים.
  10. קישוריות ומעברים חלקים: דאגו לכך שהמעברים בין נושאים שונים במצגת יהיו לוגיים כדי לשמור על זרימה טובה ולמנוע בלבול. ראש הטופס

לפרטים ולהרשמה:  
להרשמה לתחרות, אנא לחצו על הקישור הבא: https://forms.gle/LfGbeA4cHR7nbPjTA

יש לציין כי תהליך ההרשמה אינו מחייב את המשתתפים להשתתפות, אלא מטרתו להצהיר על כוונה להשתתף ולאפשר למארגנים להיערך בצורה יעילה לתהליך השיפוט.

העברת המצגות:
יש לשלוח את המצגות כקובץ פתוח בפורמטים של PowerPoint (PPT) או CANVA ,
לדוא"ל של מר אלי רובין בכתובת: EliRu@hdq.colman.ac.il
ולציין בנושא: השתתפות בתחרות המצגת האפקטיבית.
בהצלחה