מעבר להרצאה: כיצד לשלב מצגות בשיעור באופן המועיל ביותר?
Beyond the lecture: how to integrate presentations in the lesson in the most beneficial way?
בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה
משך הסדנה: 18:00-20:00
יום חמישי, 1 בפברואר 2024
מקוון
בסדנה זו, נתמקד בשילוב נכון של מצגות בהוראה.
מצגות PowerPoint ו-Canva הינן הכלים הנפוצים ביותר להצגת מערך הרצאה.
הן מגוונות את היכולת להמחיש את נושאי השיעור, אך האם הן תורמות לשיפור משמעותי של תהליך ההוראה?
השימוש האינטנסיבי במצגות מעורר גלי ביקורת ומעלה שאלות רבות, כגון:
האם תהליך ההוראה והלמידה הינו יותר מעניין ואטרקטיבי באמצעות מצגות?
האם הן יכולות לקדם חשיבה יצירתית או שהן מגבילות את מרחבי החשיבה? האם על משתמשי המצגות הממוחשבות נכפית רדידות בהצגת החומר? האם הרעיונות מוצגים באופן מעוות בגלל הצורך לצמצם, להתמקד, לראות את העיקר? האם שימוש יעיל מאפשר לצמצם את הכשלים המובנים במצגות?
בסדנה נעסוק בשאלות אלה ואחרות, נעמוד על הפוטנציאל הגלום בשילוב נכון של מצגות בשיעורים, נדון בבעיות הנפוצות שעלולות להתעורר בהכנת המצגות ובדרך השימוש בהן בשיעורים.
כמו כן, נעמוד על קווים מנחים להכנת שיסייעו למשתתפים בתחרות "המצגת האפקטיבית ביותר".
חידוש מרכזי בסדנה זו הוא ניתוח מצגות של המשתתפים עצמם.
דרך זו תאפשר לחלק מהמשתתפים לקבל תובנות ישירות ומעשיות לשיפור המצגות שלהם.
לכן, כל משתתף חייב לשלוח מצגת וסילבוס של קורס אחד אל: אלי רובין: EliRu@hdq.colman.ac.il ,
עד לתאריך 20.01.24.
הקישור למשתתפים יישלח רק לאחר קבלת המצגת.