סוף דרכן של עבודות ומטלות אקדמיות בעידן ה-AI ?
Integrating AI into teaching and learning - The end of academic papers and assignments in the age of AI?
בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה
משך הסדנה: 11.00-13.00
יום ראשון, 18 בפברואר 2024
מקוון
חשיבה מחודשת על מטלות אקדמיות:
המורכבות של הכנת עבודות ומטלות אקדמיות מהווה אתגר, בעיקר בשל התפתחותם של כלי AI. סטודנטים כיום יכולים להשתמש בכלים מתקדמים של AI לעריכת סיכומים, לכתיבה, לעריכה, להעלאת רעיונות, ואף ליצירת תוכן. על רקע התפתחות זו עולות שאלות רבות.
האם יש לכם תשובות לשאלות הבאות?
מהו ערכה האקדמי של מטלה, אם סטודנטים יכולים לבצעה באמצעות AI ללא התמודדות עם האתגרים האמיתיים של הלמידה?
האם אנו מקדמים חשיבה עצמאית ומקורית, או שאנו מלמדים את הסטודנטים להשתמש בכלים טכנולוגיים? כיצד ניתן לשמר את היושרה האקדמית בעידן שבו הגבולות בין יצירתיות אנושית לשימוש בכלי AI הולכים ומתפוגגים?
איך אנחנו יכולים לשנות את הדרך שבה אנו מעניקים ומעריכים מטלות, כדי להבטיח שהן מספקות יותר מתשובות שגרתיות? שאלות אלה ואחרות יעלו לדיון במהלך הסדנה.
נושאי הסדנה:
בסדנה יוצגו רעיונות מגוונים להתמודדות עם אתגרים אלה, נחשוף אסטרטגיות לעידוד יצירתיות וחשיבה ביקורתית בהכנת עבודות, ונגלה כיצד להפוך את הבינה המלאכותית לשותפה מלאה להכנת עבודות, ולא לאיום עליה.
בסדנה, לא רק יוצגו רעיונות חדשניים אלא היא תוביל לשינוי התפיסה ביחס למטלות ועבודות בעידן הבינה המלאכותית. זו תפיסה שמאפשרת למרצים להישאר צעד אחד קדימה ולהבטיח שההוראה האקדמית נשארת רלוונטית, מעמיקה ומאתגרת.
למי מיועדת הסדנה?
למרצים שבחרו באופציה של מתן עבודה מסכמת בסוף סמסטר.
מרצה חייב בעת ההרשמה לשלוח את המסמכים הבאים:
• סילבוס של קורס אחד
• הנחיות לכתיבת העבודה
• מחוון להערכה