תמצית הרצאה: עולמות של שיווק
ארז בן משה, מנהל אנליזה ו- BIG DATA- שטראוס
אנחנו מייצרים כמות עצומה של דאטה רבה בכל רגע בחיים. השאלה היא, איך להפוך את המידע העצום שנצבר באינטרנט למידע מועיל. מחיר האחסון של המידע הוא זול (יחסית למה שהיה לפני 10 שנים).
דוגמה למוצר : מוצץ שמודד כל הזמן את נתוני התינוק, כמו חום הגוף, ומשדר אותם. למעשה, אנחנו משתמשים באמצעים דיגיטליים רבים בלי לחשוב על הדאטה שנוצרת כל העת.
גוגל בודקת מהם החיפושים הפופולריים ברשימת ואיזה מידע נצבר מהם.
לדוגמה – חיפושי מתנות לפי פילוח מגדרי, לחברה או לחבר – מצביעים על דמיון גבוה בין אנשים (גוגל טרנדס). ניתן לראות בקלות רבה את המגמות במתנות של גברים לנשים ומתנות של נשים לגברים. נשים קונות יותר לגברים לפני החתונה, גברים קונים יותר לנשים אחרי החתונה.
אנחנו רוצים להאמין שכל אחד מאתנו מאוד אינדיבידואלי ומיוחד, אך מתברר שישנם דפוסי התנהגות אופייניים החוזרים על עצמם אצל אנשים רבים. המידע הזה מהווה כלי עבודה שיווקי.
בשיווק – המטרה תמיד לשפר את יחס ההמרה: בין החשיפה של הגולש לפרסום לבין התוצאה המבוקשת המבוטאת ברכישת המוצר. המפרסם עושה שימוש במידע להתאמת השיווק ללקוח, כאשר השאיפה היא להגיע אל הצרכן עם המסר המתאים לו:
The right message to the right man at the right time
כיום מתפתח השימוש האלגוריתמי לפילוח צרכני:
Algorithms of machine learning and predictive analytics
ניתוח תבניות ובניית נוסחה מתמטית שמאפשרת חיזוי, ניבוי מה יקה, צפי לסיכויי הצלחה.
נתונים ששטראוס אוספת ממקורות שונים, כולם חוקיים, נותנים לאנשי שיווק מידע על פרופיל קניה וסוגי לקוחות. למשל, אלגוריתם שיודע לזהות קשרים בעקבות רכישת מוצרים: אם קנינו קמח, שמנת וביצים, נוצרת קבוצה של רכישת מוצרים לאפיית עוגה.
לאן העולם הזה מתפתח?
אחת החזיתות המעניינות היא פיתוח מכשירים אינטרנטיים, דוגמת Amazon Echo, שמסייעים לתפעל את הבית אך למעשה אוספים מידע רב מהבית.