דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

"במהלך כל הקריירה שלי אמרו לי מה אני לא - וזו העצה הכי טובה שקיבלתי"

ליאור שפירא, Head of Revenue Operations ב-Buildots, שמלווה את תכנית המנטורים זו השנה השנייה, נהנית מההזדמנות לסייע לא.נשים לעשות הסבה לעולם ההייטק

ליאור שפירא, Head of Revenue Operations בחברת Buildots, היא בוגרת תכנית התואר הראשון במשפטים, בהתמחות במדיניות ציבורית, של המכללה למינהל. עם סיום התואר החלה ליאור התמחות במחלקת הנדל"ן במשרד עוה"ד גולדפרב זליגמן ושות׳. "לאחר סיום ההתמחות ולאחר מעבר מבחני הלשכה וההסמכה, החלטתי לעשות הסבת מקצוע, והצטרפתי לעמותת עלם- נוער בסיכון, כעוזרת אישית לנשיאת העמותה, הגב׳ נאוה ברק, וכאחראית תרומות הציבור במחלקת השיווק", מספרת ליאור.

במהלך העבודה בעמותת עלם, נרשמה לתואר שני בתכנית לממשל, אסטרטגיה ושיווק של אוניברסיטת רייכמן. "לאחר שנתיים בעמותה הרגשתי צורך עז להשקיע יותר בקריירה שלי ובהתפתחות המקצועית שלי. במהלך התואר השני הצטרפתי לחברת הייטק Diebold Nixdorf, שפתחה סניף אסטרטגי בישראל, כחלק מצוות מקצועי בכיר שהקים מערך מכירות ושיווק בכל EMEA", אומרת ליאור.

"לאחר כמעט שנתיים בתפקיד, החלטתי שאני רוצה לעבור לעבוד בסטרטאפים ישראליים ולמצוא את האתגר הבא במחלקה ובתפקיד שמאפשר שילוב של אופרציה, אסטרטגיה ובניית תהליכים", היא מספרת. במסגרת זו, בארבע שנים האחרונות הקימה ליאור 3 מחלקות של sales and revenue operations, כאשר חלק מתחומי האחריות שלה היו לסייע למחלקות המכירות, השיווק ושירות הלקוחות לבנות תהליכים ואסטרטגיות מכירה, אופטימיזציה של תהליכים והטמעת טכנולוגיות לאיסוף דאטה, ניתוח הנתונים וסיוע לתהליך קבלת החלטות מבוסס דאטה.

היום כ- Head of Revenue Operations בחברת Buildots, ליאור בונה יחד עם ההנהלה ומנהלי מחלקות ה- revenue (שיווק, מכירות, customer success, תמיכה, כספים וניהול שותפויות) תהליכים הוליסטיים שונים ואסטרטגיות הקשורות ל- customer journey. זאת, כדי להבין ולמדוד את מסעו של הלקוח מרגע יצירתו כליד במערכות ה- CRM ועד לרכישת המוצר וההטמעה שלו.

במקביל, לפני כשנה הקימה ליאור את קהילת האופטימייזרס (the optimizers), קהילה מקצועית בפייסבוק עבור Operations leaders. "הקהילה היא מקום המאפשר למנכ"לים, סמנכ"לים ובעלי תפקידי האופרציה השונים להתייעץ, לשאול שאלות, ללמוד מקולגות בתחום ולשתף. הקהילה הוכרה בסוף 2021 על ידי Startup nation כקהילה מקצועית מובילה בתחום".

לפני שנה, ב-2021, נבחרה ליאור בין 25 המובילים בתחום ה- Revenue operations בעולם, תוך העלאת המודעות לחשיבות התפקיד בחברות.

"במהלך השנים היו לי מנטורים שונים, אבל לא בתחילת הקריירה, כשעשיתי הסבה מקצועית. אני חושבת שלפעמים כבר בתחילת הדרך התייעצות והיעזרות במנטור יכולה לסייע בהתפתחות האישית ובניתוב נכון של תהליך קבלת ההחלטות", אומרת ליאור, שזו לה השנה השנייה בתכנית המנטורינג Forward של המכללה. "Forward מאפשרת לי לתמוך וללוות בוגרים בנקודה בה הם לעיתים מרגישים מבולבלים או אבודים, להיות חלק מתהליך אישי שהם עוברים ולעזור להם לדייק את הדרך בה הם בוחרים ללכת, או את הסיפור האישי שלהם".

ההחלטה להמשיך לשנה נוספת בתכנית נובעת מהעובדה כי היא מאפשרת לה לסייע לא.נשים להשתלב בתפקידים שונים בהייטק כחלק מתהליך של הסבה, "ואין דבר יותר ממלא מזה".

 

מה העצה הטובה ביותר שקיבלת במהלך הקריירה שלך?

"במהלך כל הקריירה שלי אמרו לי מה אני לא - וזו העצה הכי טובה שקיבלתי. עצה טובה נוספת היא לדחוף את עצמי ולשאוף גבוה, וכמובן לא לוותר על המסלול שבחרתי. בראיה לאחור, לא חשבתי שאגיע למקום שבו אני היום, בטח שלא אהיה מובילה בתחום ובתפקיד שבכלל לא היה קיים".

 

מה עוזר לך בחיים להיות גרסה טובה יותר של עצמך?

"להקשיב לאינטואיציה שלי ולא לוותר לעצמי. אני קשה עם עצמי לפעמים, אבל יודעת בדיוק מה אני רוצה".

 

המלצה על פודקאסט/ספר/בלוג טוב שנחשפת אליו לאחרונה.

"אני כותבת בלוג בעצמי. מוזמנים לבקר ולהיתרשם">>