דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מבוא ליזמות סדרתית

תומר שקולניק, המייסד של Juryka ו- Elasticode, התחיל את דרכו היזמית במסגרת התכנית ליזמות טכנולוגית של המכללה למינהל

תומר שקולניק, שסיים את לימודיו בבית הספר למדעי המחשב המסלול האקדמי המכללה למינהל לפני שנתיים בלבד, כבר הספיק להקים 2 חברות סטארט-אפ, הישג אותו גם אנשי היי-טק ותיקים היו שמחים להציג.
שקולניק, בוגר התכנית ליזמות טכנולוגית של בית- הספר למדעי המחשב, הקים את המיזם הראשון שלו עוד במסגרת התכנית. שקולניק ושותפיו- עומר גלאם ויוסי גולדשטיין – פיתחו את Juryka - פלטפורמה מתקדמת המיועדת לסייע בקבלת החלטות בדילמות יומיומיות המשותפות לכל.

"בתור יזם, בתור איש מדעי המחשב, יש דברים שאתה פחות נחשף אליהם כמו שיווק נכון, דיבור בפני הקהל הרלוונטי לך כמו משקיעים, אסטרטגיות של קידום עצמי - ואלו דברים שקיבלנו בתכנית"
תומר שקולניק, בוגר בית הספר למדעי המחשב, המסלול האקדמי המכללה למינהל

האפליקציה תוכננה לסייע לאנשים המתלבטים בדברים יום-יומיים: איזו חולצה ללבוש בבוקר, איפה לבלות את חופשת הקיץ, אך גם בסוגיות מהותיות יותר - האם לעבור לגור עם בן הזוג, האם להגיד כן להיענות להצעת עבודה חדשה. Juryka איפשרה לכל משתמש העומד בפני דילמה לבקש את עזרת חבריו, מכריו או אפילו אנשים שאינו מכיר מרחבי העולם על מנת להגיע להחלטה - ובעצם לזמן חבר מושבעים (Jury) משלו.

מטרת מערכת Juryka היא לעזור לאנשים לקבל החלטה טובה יותר, מהירה יותר, קלילה יותר ומושכלת יותר על ידי שימוש ב"חוכמת ההמון".
שקולניק מספר כי במסגרת הקורס האפליקציה הגיעה לידי מוצר מוגמר מבחינה טכנולוגית ועיצובית, אבל היזמים החליטו שלא להמשיך ולפתח אותה. "המטרה העיקרית שלנו היתה ללמוד דרך הקורס ודרך המוצר הזה על כל התהליך של הפיתוח העסקי של חברה", הוא מספר.

כיום, כאמור, מוביל שקולניק חברת סטארט אפ חדשה - Elasticode. החברה מאפשרת לכל גוף שיש לו אפליקציית מובייל לייצר חוויה פרסונלית ללקוחות שלו. החברה משתמשת במידע על המשתמש ועל חווית השימוש שלהם במובייל על מנת להפוך את האפליקציה למתאימה ביותר עבורו.
"אין ספק שההשתתפות בתכנית סייעה לי" הוא אומר. "מעבר ליחס האישי והליווי הצמוד בעיקר של ערן שוסט, ראש התכנית, קיבלנו כלים חשובים. בתור יזם, בתור איש מדעי המחשב, יש דברים שאתה פחות נחשף אליהם כמו שיווק נכון, דיבור בפני הקהל הרלוונטי לך כמו משקיעים, אסטרטגיות של קידום עצמי - ואלו דברים שקיבלנו בתכנית" הוא מסכם.