דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

סיפור ההצלחה של הבוגרת רחל הדר

הבוגרת רחל הדר, ראש מדור קסטודיאן בחטיבת שווקים פיננסיים בבנק הפועלים, מספרת על הערך העצום שהעניקה לה תכנית התזה במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים:

"כשנרשמתי ללימודי התואר השני , לא ידעתי כלל למה לצפות.
תזה היתה עבורי כחלום רחוק וקשה להשגה, ובאותה נקודת זמן קיוויתי רק לסיים את התואר השני במנהל עסקים (התמחות במימון) בהצלחה.

לקראת סוף התואר חלום התזה היה קרוב יותר למימוש אם כי עדיין מאוד אמורפי . על מה אכתוב? איך יהיה? מה זה בכלל אומר תזה? כיצד יתאפשרו לימודי דוקטורט ? האם אפשר לשלב יחד עם עבודה ומשפחה? ועוד.
בזכות יוזמה נהדרת של אקטו- המרכז להשקעות אימפקט במכללה למינהל קבלתי מלגה לתזה בתחום השקעות אימפקט, תחום מרתק בעיני. עדיין, מדובר בתחום רחב מאוד, בעוד נושא התזה צריך להיות מדוייק ומרוכז בשאלת חקר מאוד ספציפית. מה עושים?

לקראת התחלת לימודי התזה פרופ' רוני מנוס, ראש תכנית התזה, הציעה לי, ובצדק, לקרוא הרבה מחקרים שנכתבו בתחום, ולהעשיר את הידע שלי. האתגר היה רב. קריאת מאמרים מחקריים אינה פשוטה, בפרט אם לא יודעים בדיוק מה לחפש, בדיעבד זו היתה עצה נכונה מאוד. ככל שקראתי יותר כך הבנתי מה מעניין אותי יותר ומה פחות, העשרתי את הידע, ורכשתי מיומנות בקריאת מאמרי מחקר.

בשונה ממוסדות אקדמיים אחרים , תכנית התזה של המכללה מאוד מובנית ומסודרת. יום בשבוע, בשעות אחה"צ -ערב נפגשים תלמידי תכנית התזה יחד, מחליפים חוויות, ולומדים בצורה מאוד ברורה שיטות מחקר ואופן כתיבת תזה. מעבר לאוירה הננעימה והחברית, אין מילים לתאר את התמיכה והאכפתיות של פרופ' רוני מנוס וד"ר גבי קאשי-רוזנבאום, במתן מענה מקיף לכל שאלה שמתעוררת. בעיני תמיכה זו היא החשובה מכל.

אין ספק שכתיבת עבודת תזה מצריכה נחישות, התמדה וסבלנות. ככל שהנושא מעניין כך ההנאה מקריאת חומר רלוונטי, ניתוח הנתונים וכתיבת המחקר רבה יותר. ככל שהעניין רב יותר, משקיעים יותר ומתקדמים מהר יותר, גם אם יש (ותמיד יש) אתגרים שעולים. למעשה, למרות שהחלפתי את נושא התזה מספר פעמים (כאמור..אתגרים לא חסרים) הצלחתי לסיים את כתיבת התזה (באנגלית!) תוך שנה.

זכיתי במנחה מדהימה. חלק ניכר מההצלחה בזכותה. הסבלנות, האכפתיות, הקשר הטוב והתמיכה חשובים לעין ערוך, בפרט כשנתקלים באתגרים שצריך לפתור. רוני, אין מילים להביע את תודתי!
לסיכום - בחרו נושא מעניין, מנחה תומך, וצאו לדרך.
עם הרבה נחישות ורצון- ההצלחה שלכם".

קראו כאן כתבה שנכתבה בשיתוף פעולה פורה בין הבוגרת רחל הדר לרוני מנוס, פרופסור למימון בבית ספר למנהל עסקים.