דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

למידה חווייתית במרחב למידה אינטראקטיבי ("כיתה חכמה")
Experiential learning in an interactive learning space ("smart classroom")

User בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה ומר בועז מרמלשטיין, טכנופדגוג, רשות ההוראה והלמידה

Location משך הסדנה: 09.00-13.00

Calendar יום רביעי 07 פברואר 2024

Location מפגש פנים אל פנים במרחב הלמידה האינטראקטיבי

כיצד להכשיר סטודנטים לעולם העתידי?

למידה חווייתית במרחב למידה אינטראקטיבי ("כיתה חכמה"):

 

מהו מרחב למידה אינטראקטיבי ("כיתה חכמה")?

במסלול האקדמי, קיים מרחב למידה חדשני המושתת על חלל פתוח ומרחבים מודולריים הכולל אפשרויות חיבור למכשירים ניידים, מרחבי למידה אישיים וקבוצתיים וכמובן טכנולוגיות תקשוב מתקדמות ומגונות לתיעוד ולהצגת תהליכים ותוצרים בכיתה ומחוצה לה.

 

מדוע יש צורך במרחבי למידה אינטראקטיביים?

מרחבי למידה אינטראקטיביים כמו שיטות הוראה חדשניות נועדו לפתח את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21 . מרחבי למידה חדשניים מאפשרים לכל סטודנט ללמוד בדרכים מגוונות בהתאם לכישוריו, יכולותיו, צרכיו הייחודיים ועוד. כל זאת תחת שרביטו של מנחה הלמידה (מרצה, מתרגלים וחונכים).

המודלים ללמידה במרחבים אלו מאפשרים לכל לומד להפיק הנאה מתהליך הלמידה ולהשיג את תוצרי הלמידה שנקבעו בתוכנית הקורס בדרכים מיטביות. כמו כן, מרחב למידה חדשני מאפשר ללומדים חוויה מהנה, מעניינת, יצירתית, מעוררת מוטיבציה ללמידה, מאתגרת ובעיקר מקדמת למידה יעילה. מרחבי למידה אלה מחייבים שינוי עמוק בתפישת תפקידו של המרצה ובשיטות ההוראה.

 

בסדנה נעסוק בנושאים הבאים:

1. מהם עקרונות הלמידה וההוראה במרחבים אינטראקטיביים?

2. מה מקומו של המרצה במרחבים אלה?

3. התנסות במודל בסיסי להוראה במרחבים אינטראקטיביים?

4. כיצד להתאים את שיטות ההוראה למשימות הלימוד?

5. כיצד לנהל כיתה במרחב למידה חדשני?

6. כיצד להעריך למידה במרחב אינטראקטיבי?

7. מודלים להוראה במרחבי למידה עתידיים

 

למי מיועדת הסדנה?

הסדנה מיועדת למרצים שרוצים להיות בחזית החדשנות האקדמית ולהעשיר את החוויה הלימודית של הסטודנטים שלהם.

 

שיטת ההוראה:

התנסות מלאה לאורך כל הסדנה במרחבי הכיתה החכמה ושילוב טכנולוגיות הקיימות בכיתה.

 

ניתוח חומרי לימוד וסילבוסים:

כל משתתף מתבקש לשלוח מצגת של שיעור + סילבוס של קורס אחד כדי לבחון אפשרות להמרת נושאים להוראה במרחבים עתידיים.